Va doresc un inceput de saptamana bun, cu un mic-dejun sanatos

De fiecare data cand aud pe cineva ca la micul-dejun mananca mezeluri procesate, paine alba si cereale, ma ingrijorez. Un astfel de mic-dejun presupune o cantitate foarte mare de zahar, pe care il regasim in peste 80% dintre aceste alimente.

Este adevarat, micul-dejun poate fi cea mai consistenta masa din zi, insa trebuie gandit astfel incat sa fie echilibrat si compus din alimente sanatoase. Si asta nici macar nu inseamna ca trebuie sa ne batem capul cu ingrediente „speciale”. Poti servii un mic-dejun sanatos si din ingrediente pe care sunt convin ca le aveti chiar si acum la indemana. In articolul de astazi va recomand un mic-dejun atat de simplu, dar gustos, ca pun pariu ca nici nu va trece prin minte.

Sarim sau nu peste micul-dejun?

Raspunsul la aceasta intrebare a pornit numeroase discutii intre mai marii nutritionisti. E partea celor care sustin ca intre ultima masa de seara si mic-dejun ar trebui sa avem o pauza de la 10 pana la 12 ore. In aceeasta idee, daca seara am mancat prea tarziu, ni se recomanda sa sarim peste micul-dejun.

Eu insa recomand un stil alimentar echilibrat intotdeauna. Asta inseamna sa avem grija ca masa de seara sa fie servita pana in ora 20, ca sa putem servii fara probleme si micul-dejun, fara a pune presiune asupra organismului nostru. Sustin in continuare importanta si obligativitatea servirii micului-dejun. La fiecare inceput de zi avem nevoie de energie, avem nevoie de un aport nutritiv, care sa ne permita sa avem o alimentatie echilibrata pe toata ziua. Asadar, daca tot sustin importanta servirii micului-dejun in fiecare dimineata, sa va dau si o reteta usora, delicioasa si traditionala in ceea ce priveste retetele de mic-dejun.

Omleta cu legume- un mic-dejun traditional

Daca iti doresti sa-ti incepi ziua cu un mic-dejun copios, dar sanatos, care sa nu fie nici un pericol pentru silueta, omleta cu legume este alegerea ideala.

Si va amintiti ca va spuneam ca aceasta reteta presupune ingrediente pe care sunt convins ca le aveti la indemana? Ei bine, sa vedem daca am avut dreptate. Pentru prepararea omletei cu legume avem nevoie de:

  • 2 oua
  • 2 ardei grasi. Pentru o cromatica interesanta eu aleg intotdeauna un ardei verde si unul rosu.
  • 2 ciuperci
  • foarte putina sare. Un varf de lingurita, nu mai mult
  • piper
  • 50 g cascaval (optional, pentru un plus de gust)
  • 1/2 lingura de ulei

Am avut dreptate? 🙂

Cum se prepara omleta cu legume

Evident, incepem prin a spala foarte bine legumele, pe care le taiem si le punem la calit intr-o jumatate de lingura de ulei. Primele care intra la calit sunt ciupercile (timp de 1-2 minute), peste care, apoi se pun ardeii taiati felii sau julien, cum spun chefii. Veti observa ca ciupercile si ardeii isi lasa apa. De aceea, dupa ce adaugam si ardeii, lasam totul la foc mic pana scade apa.

Dupa ce observam ca legumele s-au inmuiat bine de tot, se ad auga si ouale pe care le-am batut inainte. Adaugam si praful de sare si asteptam ca omleta noastra sa se coaca pe o parte. Din cand in cand miscam tigaia, ca sa nu ni se lipeasca. Dupa ce s-a copt pe o parte, omleta se intoarce si pe cealalta parte si se adauga cascavalul ras.

In momentul in care cascavalul s-a topit, micul-dejun sanatos este gata. Omleta cu legume este unul dintre cele mai simple, dar si sanatoase mic-dejunuri. S-aveti pofta si va doresc o noua saptamana minunata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *