Un pranz sanatos si delicios, pentru o zi plina. Afla ce va recomand

Dimineata este momentul acela din zi cand ne punem ziua la cale, cum se spune. Facem planuri peste planuri si pornim la drum plini de entuziasm si determinare. In jurul pranzului, insa, energia incepe sa-si piarda din intensitate. Ca sa ne-o recuperam si sa ne putem duce planurile la bun sfarsit, trebuie sa avem grija de organismul nostru si sa raspundem prompt la nevoile sale.

Pentru a te „repune in functiune”, la pranz trebuie sa servesti o masa sanatoasa, care sa-ti redea aportul de energie necesar. Asadar, astazi m-am gandit sa va recomand reteta mea preferata pentru masa de pranz.

Reteta unui pranz simplu, dar plin de sanatate

La masa de pranz imi place intotdeauna sa servesc ceva bogat din punct de vedere nutritiv, dar sanatos si cu un aport caloric cat mai scazut. In felul asta, am descoperit o reteta ideala pentru masa de pranz. Este vorba despre sote de spanac si piept de pui la gratar. Dupa cum v-am obisnuit, este o reteta care se prepara foarte repede. In aproximativ 30 de minute, obtineti un pranz pe cinste.

Nu stiu daca sunt printre voi persoane care au strambat din nas cand au auzit de spanac. Dar credeti-ma, avem nenumarate motive sa nu mai facem mofturi si sa dam o sansa spanacului, mai ales ca ne ofera atatea beneficii. Sa va spun cateva

Beneficii ale consumului de spanac

Preferabil este sa consumam spanacul in stare proaspata cat mai des posibil. Dar iarna este mai greu sa gasesti spanac proaspat, poate doar in supermarketurile mari. Asa ca important este sa-l consumam, pentru ca:

  • vine cu un continut bogat de potasiu, acid folic, fier, betacaroten, vitamina E, fibre alimentare, vitamina c, mangan, magneziu, clorofila;
  • joaca un rol important in detoxifiera organismului;
  • combate anemia si oboseala;
  • are un aport caloric redus;
  • contribuie la buna functionare a procesului digestiv.

Acestea sunt doar cateva dintre principalele beneficii ale consumului de spanac. N-o sa insist prea mult pe asta acum, dar cred ca sunt suficiente pentru a va convinge sa incercati aceasta reteta de pranz.

Cum preparam soteul de spanac cu piept de pui la gratar

Recomand sa se inceapa cu pregatirea pieptului de pui. Se ia o jumatate de piept de pui dezosat si fara piele. Se spala bine, bine de tot. Si se aseaza pe gratarul incins, avand grija sa-l intoarcem din cand in cand, pana este gata. Nimic mai simplu! In timp ce noi pregatim spanacul, pieptul de pui va fi si el aproape gata!

Sa pregatim soteul, in cazul asta! 🙂
Pentru prepararea soteului de spanac, ideal ar fi sa avem spanac proaspat (300 g). Daca nu se poate, puteti opta pentru conservele de spanac frunze. Pe langa spanac, pentru prepararea unei portii de spanac sote, mai avem nevoie de 2 linguri de ulei de masline, 5 catei de usturoi, un varf de sare (cat cuprindem in varful degetelor).

In cazul in care avem spanac proaspat, il spalam bine de tot si ii curatam coditele. Intre timp, intr-o tigaie adanca punem la incins doua linguri de ulei de masline. Cand uleiul s-a incins, se adauga cateii de usturoi presati inainte cu lama unui cutit. In felul asta isi lasa toata savoarea.

Apoi, vine randul spanacului, care se adauga si el in tigaie si se lasa pe foc pentru 10 minute. In tot acest timp se amesteca constant. Dupa cele 10 minute, se presara putina sare pe deasupra. Dupa ce am terminat prepararea, uneori, scot cateii de usturoi. Aroma lor s-a lasat deja in sote.

In momentul asta, posibil sa trebuiasca sa mai asteptam putin dupa pieptul de pui. Nu foarte mult, insa! De obicei, in timpul asta, eu imi aranjez bucataria, spal vasele folosite si imi pregatesc masa.

Cand s-a terminat de preparat si puiul se serveste alaturi de spanac. Este foarte gustos si nu doar atat- este si foarte sanatos. In felul asta va bucurati de un pranz delicios si satios. Nu pot decat sa va urez pofta buna si sper sa incercati aceasta reteta. Daca o faceti, astept parerile voastre in sectiunea de comentarii.

O zi minunata sa aveti! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *