Topul vitaminelor pentru vreme rece

Chiar daca weekendul care tocmai a trecut ne-am bucurat de temperaturi ridicate, nu va faceti sperante prea mari. Nu va dura prea mult, caci natura isi urmeaza cursul firesc- iarna e doar la colt de strada. La primele semne de frig, multi dintre noi isi procura suplimente de vitamina C. Asta pentru ca exista aceasta conceptie generala, conform careia, vitamina C este aliatul de incredere necesar pentru a te tine departe de afectiunile care apar odata cu vremea rece. O conceptie eronata.

Desigur, vitamina C face parte din topul vitaminelor pentru vreme rece, insa nu este singura. Organismul, pentru a se mentine in forma si sanatos, are nevoie de mult mai multe minerale si vitamine. Parte dintre acestea vin cu un rol in consolidarea sistemului imunitar, altele pentru mentinerea unui tonus energetic vital, altele pentru mentinerea frumusetii si sanatatii tenului s.a.m.d.

In articolul de astazi va prezint topul vitaminelor pentru vreme rece- cele cu adevarat importate.

 

Vitaminele de care ai nevoie cand afara-i rece

Vitamina C

Zic sa incepem cu ceva deja cunoscuta de majoritatea lumii. Vitamina C este, dupa cum am zis deja, una dintre vitaminele esentiale in lupta cu gripa, atunci cand se instaleaza sezonul rece. Nu, in niciun caz vitamina C nu poate oprii aparitia racelii si gripei, insa reuseste sa reduca timpul de afectiune si intensitatea simptomelor.

Iarna, te poti bucura de o sursa bogata de vitamina C, daca alegi sa consumi fructe si legume proaspete zilnic. Dintrele fructele si legumele cu un nivel echilibrat de vitamina C amintim: kiwi, citricele si legumele verzi- fasolea, broccoli, varza si, in mod surprinzator, cartofii.

Vitamina A

Vitamina A este foarte importanta, datorita, in primul rand, calitatilor ei antioxidante. Antioxidantii sunt de ajutor atunci cand vine vorba despre prevenirea radicalilor liberi. De asemenea, vitamina A contribuie foarte mult la sanatatea ochilor tai, ajutandu-i pe acestia sa se adapteze fluctuatiilor de lumina. Si nu in ultimul rand, vitamina A joaca un rol important si in consolidarea sistemului imunitar.

Principalele surse de vitamina A sunt: margarina fortificata, galbenusul de ou, laptele, pestele gras, ficatul, rosiile, fructele, legumele cu frunze verzi, morcovii, mango si caisele.

Fier

Trebuie stiut ca fierul joaca un rol foarte important in formarea celulelor rosii din sange. Iar acestea ne sunt foarte necesare, pentru ca ele transporta oxigenul prin organism. Daca organismul tau se confrunta cu o carenta de fier, acesta transmite semnale clare. Te confrunti cu stari de letargie si apatie, iar daca carenta este peste masura, atunci risti ca organele tale sa nu mai functioneze in mod optim.

Fierul se gaseste in carnea rosie, in cereale, pain, oua, lintea, faina si fructe uscate.

Zinc

Zincul, alaturi de vitamina C, este una dintre vitaminele care ajuta organismul cel mai mult sa lupte impotriva gripei. Asadar, zincul este o vitamina care stimuleaza sistemul nostru imunitar.

Unele dintre alimentele bogate in zinc sunt: soia, stridiile, cerealele, ficatul de vitel sau porc, nucile, mazarea, semintele de dovleac, pestele.

Seleniu

Rolul seleniului in organism este de a-l apara pe acesta in fata unor potentiale deteriorari. Fiind si antioxidant, seleniul reuseste sa sustina si sa consolideze sistemul imunitar.

Seleniul ti-l poti trage din fructele cu coaja, cereale, carne, peste.

Vitamina D

Iarna, vizibilitatea soarelui pe cer, nu poate fi garantata. Insa, starea noastra de bine depinde foarte mult de prezenta acestuia. Asadar, in sezonul rece, vitamina D este foarte importanta, fiind un suplinitor de nadejde,atunci cand soarele nu-si face vazuta prezenta pe cer.

Deficientele de vitamina D duc la probleme cognitive, afectiuni cardiovasculare s.a.

Surse bogata de vitamina D sunt produsele lactate, pestele gras, ouale.

 

Acestea sunt principalele vitamine de care organismul nostru are nevoie in sezonul rece. Desigur, lista de vitamine este mult mai lunga, insa cele mentionate sunt prioritare! Pana data viitoare, multa sanatate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *