Tipuri de foame si cum te sfatuiesc sa le faci fata

Buna dimineata, dragelor,

Sa va spun un secret! Avem de-a face cu cateva tipuri de foame. Insa, nu va lasati pacalite usor, pentru ca numai unul dintre aceste tipuri are de-a face cu nevoia aia fiziologica, care ne ajuta sa supravietuim. Numai unul, restul presupun o senzatie de foame FALSA. Peste aceste senzatii de foame falsa este recomandat sa trecem, fara a ceda tentatiilor. Haideti sa aflam cum sa faci fata acestor senzatii de foame inselatoare, care duc la adunarea kilogramelor in plus.

 Fiziologic vorbind, foame porneste din stomac. Mai mult decat atat, ne da batai de cap, provocandu-ne dureri de stomac si ne reduce simtitor nivelul de energie. De aceea, fiziologic vorbind, sa mancam este necesar.

Psihologic, insa, foamea nu este nimic altceva decat un mecanism de aparare. Pentru acest lucru sunt responsabili hormonii. Foamea „psihologica” trebuie sa invatam sa o evitam cu orice pret.

Sa va prezint, asadar, trei tipuri de foame si sa va spun ce sa faceti in privinta lor

1. Foamea emotionala

V-am mai vorbit la un moment despre mancatul pe fond emotional. Ceea ce declanseaza foamea emotionala sunt sentimentele de coplesire, de stres sau de oboseala.  Altfel spus, atunci cand avem de-a face cu acest tip de foame, vrem sa mancam doar pentru o obtine sentimentul acela pozitiv, de recompensa. Intreaba-te, deci, inainte sa mananci pe fond de stres, daca chiar ai nevoie de acea mancare.

Ce-ti recomand sa faci in schimb

Atunci cand simti ca ai de-a face cu momente incarcate din punct de vedere emotional, trage aer in piept si incearca sa inlocuiesti ganduriel negative, apasatoare, cu unele pozitive.

Iti recomand, chiar, sa faci si o serie scurta de exercitii fizice. Astfel, vei creste nivelul hormonilor din organism si astfel, te simti automat mai bine.

2. Foamea de tip programat

Obisnuiesti sa mananci pe baza unui program- trei mese pe zi, la ore fixe? Acestui tip de foame i se mai spune si foame rationala. Nu spun neaparat ca e o strategie gresita, dar sunt cazuri cand acest tip de foame nu face bine. Ca de exemplu, atunci cand nu mai tii cont de instinctele tale naturale de hranire si mananci, pur si simplu, doar pentru ca trebuie, nu si pentru ca ti-e foame.

Ce-ti recomand sa faci in schimb

Sfatul meu e simplu! Renunta putin la program. Incearca foamea fiziologica. Cu alte cuvinte, nu manca micul-dejun doar pentru ca asa e trecut la program. Mananca-l cand ti-e foame.

De asemenea, alege intotdeauna tipuri de mancare bogate in nutrienti, proteine si grasimi sanatoase!

 3. Foamea din obisnuinta

Acest tip de foame mi se pare usor periculos. Acest tip de foame presupune sa mananci fara rationament, in mod inconstient. Cand stam in fata televizorului si ne uitam la filme e momentul cel mai propice pentru mancatul necontrolat.

Ce-ti recomand sa faci in schimb

Un exercitiu de vointa, asta iti recomand! Inceteaza sa mai mananci in fata televizorului si renunta la gustarile de pe timpul noptii. Nu exista vreo reteta minune pentru acest lucru. Depinde numai si numai de tine sa te abtii si sa constientizezi ca nu-ti face deloc bine.

Concluzia noastra este simpla! Nu toate tipurile de foame au neaparat de-a face cu foame din stomac. O metoda simpla de a te tine departe de obiceiuri nesanatoase de mancat, este sa tii un jurnal gastronomic. Un jurnal unde sa notezi tot timpul ceea ce mananci. Asa vei constientiza volumul de mancare si e foarte posibil sa vrei sa devii mai precauta si mai retinuta in ceea ce priveste mancatul.

Asta a fost pentru astazi. Ne dam intalnire luni. Pana atunci, un weekend linistit va doresc!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *