Te simti lipsita de energie? Descopera cateva alimente care iti fura din tonusul energetic

Buna dimineata,

Tot in vacanta, tot in vacanta, nu-i asa? Sunt curios cate dintre voi se gasesc la malul marii acum. Sper ca acolo vremea e mai frumoasa decat in Bucuresti, unde e rece si bate vantul.

Seara trecuta, am servit un pahar de vin. Pofta mi-ar mai fi cerut inca unul, insa ratiunea a spus nu. Unul dintre motivele pentru care am spus „nu” e ca alcoolul, pe langa ca ingrasa, ne si ingreuneaza. Asa mi-a venit ideea articolului de astazi. Asa ca haideti sa vorbim rapid despre alimentele care ne lasa fara energie.

Ceea ce mananci e ceea ce esti

Intotdeauna va spun sa aveti o alimentatie sanatoasa, un program de antrenament regulat si sa aveti grija si la orele de somn. Va tot spun ca asta o sa va asigure un trai sanatos, plin de energie si vitalitate. Dar chiar si asa unele dintre voi tot se simt obosite, lipsite de vlaga? Cum intotdeauna zic- raspunsul e foarte posibil sa fie in alimentatia aleasa de voi. In cele ce urmeaza, va prezint cateva dintre alimentele „vampiri energetici”.

Vinul- mai mult de un pahar

Si pentru ca tot am inceput articolul vorbind despre vin, propun sa fie primul pe care il punem pe lista.

Bine, un pahar de vin e chiar sanatos sa bem din cand in cand, acesta ajutand foarte mult circulatia sanguina. Insa, excesul ( tot ce trece de 1 pahar), nu este recomandat. Poate pe moment, usor amortita de gustul primului pahar de vin, vei spune „da” si celui de-al doilea. A doua zi, insa, te vei trezi lipsita de vlaga si greoaie.

De asemenea, exista studii care atesta ca daca bem 2 pahare de vin seara putem provoca intreruperea somnului REM- atat de vital pentru concentrare.

Salatele prea saracacioase

Salatele sunt intotdeauna o idee buna. Mai ales la pranz, cand suntem pe fuga intre orele de birou, e numai buna o salata fresh. Insa nu exagerati, chiar daca urmariti sa slabiti. O salata verde, amestecata cu niste morcovi si acoperita de dressing, nu e o salata sanatoasa.

Medicul Elisabetta Politi, de la Duke Diet and Fitness Center din Durham, Carolina de Nord, a sustinut intotdeauna ca un bol plin de legume la pranz nu are cum sa-ti ofere senzatia de satietate dorita. Dincolo de asta, nici nu-ti garanteaza aportul de energie necesar desfasurarii activitatii din restul zilei.

De ce, va intrebati? Pentru ca o astfel de salata este inconsistenta. Vine cu un nivel scazut de proteine si carbohidrati, care nu ofera suficiente calorii pentru restul zilei.

Acelasi medic nutritionist ne recomanda, mai degraba, sa imbogatim salata de la pranz cu niste pui fiert sau fript, naut si quinoa. Astfel, te vei bucura de o salata satioasa, care garanteaza energia necesara pentru restul zilei.

Iar recomandarea mea este sa renuntati la dressing, oricat de mult v-ar placea. De multe ori acestea contin sare si zahar prea mult. Recomand sa utilizati uleiul de masline si zeama de la o jumatate de lamaie, in locul otetului.

Alimentele bogate in zahar

Excesul de zahar nu este niciodata sanatos. Va spun intotdeauna ca aportul necesar de zahar ni-l luam din fructe. Orice este in plus, de cele mai multe ori, este daunator.

Din pacate, insa, in ziua de astazi, zaharul este prezent in mai toate alimentele si bauturile procesate. Iar despre zahar stim deja ca duce la cresterea in greutate, la diabet, dezvoltarea diferitelor afectiuni cardiace, hipertensiune s.a.m.d.

Asadar, va sfatuiesc sa cititi intotdeauna eticheta produselor pe care urmeaza sa le cumparati si daca vedeti ca au o cantitate crescuta de zahar, evitati-le pe cat posibil.

Acestea sunt doar cateva dintre alimentele responsabile pentru lipsa noastra de energie dupa ce le consumam. Va recomand sa tineti cont de ele. Si pentru ca nu vreau sa va repet mult timp din vacanta, pentru citirea articolelor, o sa inchei aici si va doresc o zi minunata, cu soare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *