Sursa de vitamine de primavara: Urzicile

Cu cateva articole in urma, va spuneam ca ridichile au invadat pietele. Weekendul trecut, am descoperit ca nu doar rosul ridichilor da culoare pietelor din cartier, ci si verdele crud al urzicilor. La orice colt de piata, am dat peste cate o bunica incercand sa ma convinga sa cumpar urzici proaspete. Credeti ca am rezistat ofertei? Nici vorba! Mai ales ca sunt o sursa bogata de vitamine si ajuta in pastrarea siluetei.

Asadar, dupa cum probabil v-ati dat seama, astazi vorbim despre urzici. Sa vedem ce am aflat eu despre ele si vreau sa impartasesc si cu voi.

Cateva lucruri importante despre urzici

Asa cum va spuneam deja, urzicile sunt o sursa incredibila de vitamine, de care avem nevoie pe timp de primavara. Consumand urzici primavara, dispunem de o sursa de vitamina A, B, C, E si K, minerale (fier, calciu, magneziu, fosfor si potasiu). Si asta nu e tot! Consumul de urzici reuseste sa ne suprime pofta de mancare. De aceea, urzicile sunt ideale atunci cand urmarim sa pierdem cateva kilograme in plus.

Beneficiile importante ale urzicilor

In cele ce urmeaza vreau sa va prezint cateva dintre cele mai importante beneficii promise de consumul de urzici.

  • consolideaza sistemul imunitar
  • stimuleaza metabolismul si il detoxifica
  • combat anemia
  • ajuta la fluidizarea sangelui si amelioreaza circulatia sanguina
  • reduce nivelul glucozei din sange
  • prezinta efecte regenerative si astfel, poti folosi urzicile in tratarea ranilor
  • combat matreaza si intaresc radacina parului

Cum v-am zis, acestea sunt doar cateva dintre cele mai importante beneficii. Lista se poate intinde mult mai mult!

Exista, insa, si cateva contraindicatii importante! Sa vedem despre ce este vorba!

Atentie la contraindicatii!

  • Femeile insarcinate trebuie sa renunte la consumul de urzici. De ce? Pentru ca poate provoca contractii. Astfel, creste riscul nasterii premature;
  • Urzicile, folosite intern, predispun la aparitia trombozei;
  • Daca suferi de boli ale tractului gastrointestinal, este bine sa fii atenta la cantitatea de urzici pe care o consumi. (sursa unica.md)

Cum ne ajuta urzicile sa slabim

Urizicile ni se prezinta printr-un indice glicemic foarte mic. Ce inseamna asta? Ca sunt ideale atunci cand urmarim sa slabim. Consumand urzici iti mentii nivelul de zahar din organism la un nivel normal si te bucuri de o doza de energie de durata.

Si asta nu e tot! Aportul caloric al urzicilor este foarte mic. La suta de grame de urzici avem doar 35 de calorii. Asa ca, daca iti plac urzicile, consuma-le fara frica.

Valori nutritionale / 100 g de urzici:

  • 1,3 grame de carbohidati,
  • 4,4 grame de fibre
  • 5,9 grame de proteine

In plus! Stiati ca in perisorii urzicilor intalnim doi neurotransmitatori importanti- serotonina si acetilcolina? Nici eu nu stiam! Am citit de curand un articol al celor de la ele.ro si am descoperit lucrul asta. Am facut un research amplu, ca sa-mi confirm ca nu este informatie eronata si, intr-adevar, acei perisori mici de pe urzici sunt incredibili!

Tot in urzici, gasim si un aport bogat de potasiu, care reuseste sa reduca nivelul de sodiu din organism. Asta inseamna ca, prin consumul de urzici reusim sa combatem retentia de apa din organism.

Un detox natural si eficient- Ceaiul de urzici

O cana de ceai de urzici bauta de 2 ori pe zi face minuni! Iti curata organismul de toxine si grasimi nesanatoase.

Alegand sa bei ceai de urzici zilnic, vei incepe sa observi ca dovedesti o digestie normala. Si asta nu e tot ce vei observa! Talia, coapsele si abdomenul tau se vor subtia si tonifia armonios.

Cum preparam ceaiul de urzici

Pentru a prepara ceaiul de urzici nu ai nevoie de prea multe- urzici si apa clocotita.

Mai exact, se toarna 250 – 300 ml apa clocotita peste o lingurita cu varf de urzica uscata. Timpul de infuzare este de 5 -1 0 minute.

Pentru rezultatele cele mai bune, va sfatuiesc sa beti ceaiul neindulcit. Daca nu suportati, insa, gustul, indulciti-l cu miere.

ATENTIE! Nu bea mai mult de doua cani de ceai de urzici pe zi! Altfel, nivelul de zahar din sange scade in mod alarmant, acelasi lucru intamplandu-se si cu tensiunea arteriala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *