Somonul- un tip de peste benefic unei bune nutritii

Sunt convins ca foarte multe dintre voi stiu deja cat de benefic este consumul de somon pentru o alimentatie sanatoasa. Insa, la fel de convins sunt de faptul ca foarte multe dintre voi evita sa-l consume, gandindu-se ca e dificil sa-l preparare. Deloc adevarat, dragelor! Sunt retete, pe care fiecare dintre noi le poate prepara acasa, avand la baza somonul. Nu iti fura mult timp si nici complicat de preparat nu sunt.

Sa-ti spun cate ceva despre somon, insa!

Tu ce stii despre somon?

Somonul este un peste care apartine familiei Salmonidae. Asta inseamna ca este un peste inrudit cu pastravul, pastravul auriu arctic, lipanul si morunul. Are „frati”la fel de sanatosi, insa sa ramanem la somonul nostru!

Acest peste vine din afluentii Atlanticului de Nord si Oceanului Pacific, iar cei mai multi dintre somoni sunt anadromi. Cine stie ce inseamna anadromi? Eu nu stiam, dar am gacut un scurt research si am aflat! Inseamna ca migreaza dinspre mare in amonte, prinzand viata in rauri. Apoi, calatoresc inapoi spre mare. Pentru depunerea icrelor, somonii revin in rauri.

Una dintre cele mai mari specii de salmonide atinge chiar si 2  m lungime!

Ce beneficii iti rezerva consumul de somon

Eu sunt de parere ca somonul este absolut delicios? Cine e de acord cu mine, sa lase un comentariu!

Insa, pe langa ca-i delicios, somonul este si un aliment foarte benefic pentru sanatatea noastra. Este foarte bogat in acizi grasi Omega 3, despre care stim ca sunt esentiali sanatatii noastre. Stiai ca, corpul nostru nu produce acesti acizi in mod natural? Tocmai de aceea trebuie sa ne preluam acest tip de acizi din alimentatie. Somonul este unul dintre alimentele bogate in acizi grasi Omega 3. Astfel, consumul de somon ajuta la mentinerea masei musculare prin aportul de acizi esentiali, dar reuseste sa mentina metabolismul intr-un ritm care duce la pierderea sanatoasa in greutate, datorita continutului proteic.

Cei de la Doc.ro ne ofera un raport alimentar a ce iti aduce consumul a 178 de grame de somon gatit. Pe mine m-a convins si mai tare acest raport, asa ca vi-l las si voua aici:

  • Omega 3: 4.02 mg-  Benefic pentru sanatatea creierului, inimii si articulatiilor;
  • Seleniu: 105% DZR- Sustine functia cognitivia si un sistem imunitar sanatos;
  • Vitamina B12: 83% DZR- Impostanta pentru un sistem nervos, sanatos; dar si pentru par, ochi si piele;
  • Proteina: 79% DZR- Furnizeaza energie si ajuta la formarea de anticorpi ce protejeaza impotriva bolilor;
  • Niancina: 72% DZR- Transforma alimentele consumate in energie pentru intregul corp.

DZR= Doza Zilnica Recomandata

 

Cum stii ca ai ales un somon bun

Somon gasesti in pietele de peste, dar si in supermarketurile mari. Tu stii cum alegi un peste somon? Haide sa-ti dau eu cateva sfaturi. Un peste somon proaspat are pielea neteda si umeda. Iar daca il cumperi intreg, fii atenta si la ochi. Acestia trebuie sa fie limpezi. Si mirosul spune multe despre prospetimea somonului, pe care intentionezi sa-l cumperi. Daca mirosul este mirosul acela pregnant de peste, atunci, somonul nu este proaspat!

 

Tine minte! Daca nu consumi somonul cumparat in timp de 2 zile, te sfatuiesc sa-l congelezi! De asemenea, odata ce l-ai decongelat, consuma-l, nu-l congela din nou.

 

Stiai ca…?

Somonul este, de fapt, un peste alb? Carnea acestuia este portocalie datorita pigmentului astaxantina, care vine din faptul ca somonul consuma foarte multi creveti.

 

Asta a fost si pentru vinerea aceasta. Sper sa aveti un weekend de exceptie si sa fiti fericite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *