Si carbohidratii sunt benefici. Descopera 4 dintre ei

Parerea majoritatii spune ca ar trebui sa ocolim carbohidratii, daca vrem sa avem o silueta de invidiat. Adevarul adevarat, insa, este cu totul altul. Carbohidratii sunt necesari intr-o dieta echilibrata. Dincolo de asta, sunt unii carbohidrati care, culmea, chiar ajuta in mentinerea siluetei. In articolul de astazi, vreau sa va prezint 4 dintre carbohidratii care ajuta la arderea grasimii de pe abdomen.

Cand lumea spune ca este bine sa ne tinem cat mai departe de carbohidrati, are in parte dreptate. Important pentru silueta este sa ne tinem departe de carbohidratii procesati- chipsuri, paine s.a. Exista, insa, si ceea ce se cheama carbohidrati antiinflamatori. Atunci cand ii alegem pe acestia, nu avem decat de castigat. Zona in care vedem beneficiile cel mai repede, este zona abdomenului. In cele ce urmeaza, am sa va dezvalui 4 dintre carbohidratii antiinflamatori.

Cartofii dulci

Este adevarat, daca vorbim despre cartofii traditionali, „normali”, lucrurile nu stau deloc la fel de roz. Este bine sa evitam pe cat posibil cartofii normali. Cand, insa, intra in discutie cartofii dulci, lucrurile se schimba putin. De ce? Pentru ca acestia intra in categoria carbohidratilor antiinflamatori si nu ne aduc decat beneficii, mai ales daca sunt consumati in mod moderat. Acestia, spre deosebire de cartofii normali, contin mult mai putine calorii si se dovedesc a fi o sursa bogata de vitamina A. Despre vitamina A stim ca este responsabila pentru imbunatatirea vederii, a sanatatii oaselor si a imunitatii. Numai de bine pana aici!

In plus, consumul de cartofi dulci ajuta si la arderea grasimii de pe abdomen.

Fasolea

Daca nu stiati, fasolea este o sursa bogata de fibre, fosfor, calciu, fier, proteine si potasiu. Ceea ce nu poate decat sa ne aduca beneficii multe la nivelul oaselor, la nivelul tensiunii arteriale si asa mai departe.

Dincolo de asta, daca alegem sa consumam o portie mica de fasole vom vedea ca obtine senzatia de satieta mult mai rapid, fara a consuma un aport mare de calorii. Mai mult decat atat, consumul de fasole ne tine departe si de acumularea de grasime sau colesterol rau. Cu alte cuvinte, putem consuma cu incredere si zilnic fasole, fara sa ne facem griji in privinta siluetei sau a sanatatii noastre.

Dovleacul

In comparatie cu o banana, de exemplu, dovleacul contine mult mai mult potasiu, plus o cantitate benefica de fibre, magneziu si vitamina A.

Interesant mi se pare ca s-a realizat si un studiu care atesta faptul ca persoanele care ajung sa consume zilnic o portie de dovleac, in timp, au ajuns sa manance mai putina mancare. Asta pentru ca au obtinut senzatia de satietate de durata de la dovleac.

Si cum exista numeroase retete cu dovleac, care se gatesc usor si rapid, eu zic sa-i dati o sansa. Intr-un articol viitor, o sa vorbim despre cateva dintre aceste retete.

Mazarea

Nu stiu cata lume se intereseaza de mazare, insa este o sursa incredibila de vitamine si minerale. Stiati, insa, ca vitaminele si mineralele nu se gasesc pe atat de simplu pe cat ne-am gandi noi in alimente dulci, ca mazarea?

Numai o singura portie de mazare iti ofera sursa benefica de vitamina K, vitamina C, magneziu, fibre si fier. Ce inseamna asta la nivelul organismului? Inseamna ca ne ajuta sa ardem grasimile de pe abdomen, iar aportul de fibre din mazare ne ofera senzatie de satietate rapida si de durata.

Sunt curios- cate dintre voi stiu ca unii carbohidrati fac, de fapt, bine siluetei? Astept raspunsurile voastre in sectiunea de comentarii. O zi frumoasa va doresc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *