Sfaturi care te ajuta sa previi balonarea

Balonarea creeaza un adevarat disconfort atunci cand are loc. Pe langa ca te simti plina si, ei bine, umflata, devii si foarte stanjenita de felul in care se vede, fiind prea constienta de tine. Cand o femeie se confrunta cu o stare de balonare, automat renunta la blugii preferati cu talie inalta sau la orice este mulat.

Din fericire, exista metode prin care putem evita balonarea, fara prea mari batai de cap. In cele ce urmeaza vreau sa va dau cateva sfaturi, care vor face minuni in privinta starilor de balonare, credeti-ma.

Sfaturi utile in privinta balonarii

Acorda putina atentie modului in care mananci

Stiu, titlul este destul de ambiguu. Cum adica sa fii atenta cum mananci? Adica sa ai grija sa eviti consumul in cantitati mari al alimentelor grele. Cel mai bine este sa mancam portii mici, la intervale regulate de timp. Astfel, impui organismului tau o „disciplina”, care il ajuta sa functioneze la parametri normali, evitand neplaceri ca balonarea, constipatia s.a.

Si sportul ajuta!

Nu stiu daca va gandeati ca sportul nu o sa apara pe aceasta lista. Ducand o viata activa si alegand sa faceti antrenamente in mod sustinut, mentineti organismul intr-o stare de functionare perfecta. O viata activa previne cu usurinta constipatia si, implicit, ajuta foarte mult in prevenirea si reducerea starilor de balonare.

In timpul mesei, nu bem apa!

Si ma gandesc ca aici, cateva dintre voi sunt uimite ca zic asta, mai ales ca pana acum ati crezut ca band apa in timpul mesei, mancati mai putin. Este corect, daca bem jumatate de litru de apa de-a lungul unei mese, automat vom manca mai putin. Dar asta nu inseamna ca ne aduce si beneficii cu adevarat. De exemplu, consumul de apa in timpul mesei duce la aparitia balonarii. Asadar, cel mai bine ar fi sa evitam sa mai bem apa cand mancam!

Este bine sa consumam apa intre mese, cel putin 2 litri pe zi.

Stai departe de bauturile carbogazoase

Nu cred ca mai trebuie neaparat mentionat, dar pentru cele care inca nu stiau- bauturile carbogazoase sunt calea cea mai sigura spre starea de balonare de durata. Chiar si apa carbogazoasa se incadreaza in aceasta categorie. Sa nu va pacaliti crezand ca e mai „sanatoasa”, doar pentru ca nu contine cantitatea enorma de zahar din sucurile carbogazoase!

Renuntati, asadar, complet la orice bautura de tip carbogazos. Beti apa plata si daca poftiti dupe ceva aromat, adaugati felii de fructe.

Creste in mod treptat aportul de fibre

Fibrele sunt unul dintre cele mai eficiente remedii impotriva si in prevenirea constipatiei. Constipatia este una dintre principalele cauze ale aparitiei starii de constipatie. Asadar, pentru a evita doua dintre cele mai inconfortabile neplaceri, recomandat este sa fiti atente la consumul de fibre.

Atentie, insa! Nu va recomand acum, brusc, sa incepeti sa mancati cantitati mari de pere, leguminoase si mere. Ar fi o greseala! Riscati sa va creati tulburari digestive serioase. Aportul de fibre trebuie crescut in mod gradual, de-a lungul vremii. In felul asta, organismul nu este luat prin surprindere si are timp sa se adapteze.

Intotdeauna, cat mai putina sare!

Sarea niciodata nu este recomandata in exces, asa ca nu vad de ce sa ne asteptam ca in cazul de fata lucrurile sa stea altfel. Consumul excesiv de sare, nu doar ca favorizeaza retentia de apa, dar provoaca si aparitia balonarii.

Concluzia? Haideti sa ne rezumam la cele 5 g de sare recomandate consumului zilnic/ persoana adulta.

Daca tineti cont de aceste cateva sfaturi, balonarea nu va va mai da batai de cap! Despre balonare si despre ce alimente ne ajuta sa o tinem la distanta, am scris aici. Va doresc o saptamana reusita!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *