Sardinele- ingredient pentru sanatate si o dieta echilibrata

Eu sunt fascinat de categoria superalimentelor. Intotdeauna caut sa descopar ce alimente se incadreaza in aceasta categorie. In felul asta, am descoperit ca si sardinele fac parte cu brio din aceasta categorie. Pentru cine nu stia, sardinele sunt pesti bogati in minerale,proteine si vitamine. Drept pentru care, evident, sunt un element de baza intr-o dieta alimentara echilibrata. 

De fel, pestele stim cu totii ca este un aliment foarte sanatos, recomandat de mai toti nutritionistii pentru regimuri alimentare sanatoase. Era de asteptat ca sardinele sa nu faca nota discordanta. Mai ales ca sunt o sursa uimitoare de acizi grasi, vitamine si calciu si promit organismului nostru beneficii uluitoare.  Asa ca, nu ezitati data viitoare sa treceti pe lista voastra de cumparaturi si sardinele. Le gasiti in piata, la supermarket sau la restaurant, daca aveti in plan o seara de rasfat in doi.

Si pentru ca vreau sa va conving de cat de necesare sunt sardinele in alimentatie, permiteti-mi sa va prezint cateva dintre avantajele de care se bucura organismul vostru, alegand sa le integrati in regimul personal, alimentar.

1. Ajuta la mentinerea sanatatii oaselor

In sardine gasim un continut bogat de calciu si vitamina D. Nu-i de mirare, deci, ca sardinele sa fie benefice si oaselor. De exemplu, stiai ca o conserva de sardine iti ofera aportul de calciu a doua pahare de lapte? De asemenea, o conserva de sardine iti ofera vitamina D in proportii care depasesc doza minima recomandata zilnic!

Tot in sardine, gasim si fosfor. Acesta, ca si calciul si vitamina D joaca un rol esential in sanatatea oaselor, conferindu-le rezistenta.

 

2. Un sistem cardiovascular sanatos

Sardinele sunt o sursa consistenta de acizi grasi Omega 3. Acest tip de acid gras ajuta sa reducerea nivelului de colesterol rau si, implicit, a presiunii sangelui. In acest mod, consumul de sardine te ajuta sa te tii departe de riscul cheagurilor de sange si al afectiunilor si mai grave, care pot descinde de aici. Stim cu totii ca nu-i deloc de joaca cu cheagurile de sange!

 

3. O sursa imbelsugata de proteine

Daca ai ales sa nu mananci carne rosie, sa stii ca sardinele sunt alternativa mult mai light, dar la fel de bogata in proteine. O singura cutie de sardine iti ofera aproximativ o jumatate din doza zilnica, recomandata de proteine.

 

4. Din sardine, iti iei seleniul- un antioxidant puternic

Cine s-ar fi gandit vreodata ca sardinele au efect puternic, antioxidant? Eu unul n-as fi ghicit. Dar, aparent, sardinele sunt pesti cu un continut bogat de seleniu, care este un adjuvant de nadejde atunci cand vine vorba de lupta contra radicalilor liberi.

 

5. Vitamine, cat cuprinde!

Asa cum va spuneam si la inceput, sardinele sunt o comoara, cand vine vorba de minerale si vitamine. Pe langa componentele benefice deja mentionate, in sardine mai gasim si vitamina B12, care ajuta la buna functionare a creierului, a sistemului nervos si digestiv.

Si vitamina B2 este prezenta in componenta sardinelor! Aceasta ajuta foarte mult in metabolizarea grasimilor, carbohidratilor si proteinelor.

 

Reteta: Salata mediteraneana cu sardine

Sa va prezint si o reteta delicioasa, pe baza de sardine. Pentru prepararea ei aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

– 90g frunze de salata;

– 1 mana de masline negre, taiate grosier;

– 1 lingura de capere, scurse;

– 2 conserve de 120g de sardine in sos tomat, scurse (sosul se pastreaza);

– 1 lingura ulei de masline;

– 1 lingura de otet din vin rosu.

 

Cum se prepara:

Aseaza frunzele de salata pe o farfurie intinsa, adauga maslinele si caperele. Apoi, pe deasupra pune bucati mari de sardine. Separat, prepara sosul de tomate cu ulei si otet. Ulterior, acest sos se presara peste salata.

 

Ce ziceti de aceasta reteta? O veti incerca? Va garantez ca este absolut delicioasa! Pofta buna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *