Sa va spun de ce este bine sa consumam linte. Beneficii pentru sanatate

Cui ii place supa de linte rosie, sa ridice mana sus! Mie imi place si inca foarte mult. Daca n-ati incercat-o, va sfatuiesc s-o faceti, mai ales ca lintea ascunde beneficii uimitoare pentru organismul nostru. In articolul de astazi mi-am propus sa va prezint cateva dintre beneficiile principale ale lintei, in speranta ca asta va va convinge sa ii dati o sansa, daca pana acum nu a intrat in regimul vostru alimentar.

Lintea un super aliment

Sunt convins ca nici nu v-ati gandit, dar pe rafturile magazinelor voastre preferate din punct de vedere alimentar, se ascunde un super aliment. Da, ati ghicit- ma refer la linte!

Lintea este o planta leguminoasa cu un rol activ si eficient in mentinerea unui organism sanatos. Poate va intrebati cum de, mai ales ca la o prima vedere, lintea nu pare foarte interesanta. Ei bine, nu judecati niciodata o carte dupa coperta sa. Lintea este, la baza, o sursa bogata de nutrienti si vitamine- elemente de care organismul nostru are atata mare nevoie pentru a se ferii in fata anumitor afectiuni si pentru a-si stoca doza de energie necesara functionarii sale.

Continutul nutritiv pe o cana de linte

Nici eu nu stiam exact aceste date, dar m-am documentat putin si trebuie sa recunosc ca sunt surprins. O cana de linte nu vine cu foarte multe calorii. Mai exact are undeva la 250 – 300 de calorii si 23-25 g de carbohidrati. Dincolo de asta, aceeasi cana de linte ne ofera si 4-9 g de fibre, 90% din doza zilnica recomandata de acid folic, 12 g proteine, 49% din doza zilnica recomandata de mangan, 56% din cea de cupru, 37% din cea de fier, 23% din doza recomandata de zinc, 25% din cea de acid pantotenic, 21% din doza zilnica recomandata din vitamina B6, 21% din cea de potasiu si51% din cea de fosfor. Incredibil, nu-i asa, cum o planta atat de micuta poate sa ne ofere o sursa atat de bogata de sanatate.

Sa descoperim, asadar, si cateva dintre principalele beneficii ale lintei.

Beneficiile lintei pentru sanatatea noastra

Beneficii asupra sanatatii sangelui si a inimii

Sa va spun de ce imi place mie lintea atat de mult. Pentru ca are grija de sanatatea inimii mele. Consumul de linte reuseste sa reduca simtitor nivelul colesterolului rau din sange. Acest lucru se datoareaza continutului ridicat de fibre din linte. Iar despre colesterolul rau regasit in sangele nostru stim ca ajunge, in final sa dauneze sanatatii inimii, astfel aparand tot felul de afectiuni mai usoare sau mai serioase.

Pe partea cealalta, continutul de acid folic, magneziu si fibre contribuie in mod direct la mentinerea in stare optima de functionare a inimii.

Beneficii in dieta

Sa ne intoarcem putin la cana de linte propusa in discutie mai devreme. Spuneam ca vine cu un aport de aproximativ 200+ calorii, recomandandu-se, in special, prin continutul bogat in minerale, vitamine si nutrienti.

La o prima vedere, 200+ calorii nu inseamna mare lucru. Insa, credeti-ma, cana asta de linte consumata reuseste sa ne ofere o stare de satietate reala. Asadar. lintea este oricand benefica in cadrul meniurilor, ajutandu-ne sa ne mentinem in forma.

Lintea este o sursa bogata de energie

Inca un lucru va mai spun despre linte- este o sursa bogata de energie, care, in acelasi timp, contribuie la arderea caloriilor. Doua beneficii atat de importante datorate fibrelor si carbohidratilor regasiti in componenta lintei.

Benefic pentru metabolism este si continutul mare de fier din linte. Acesta este responsabil pentru transportarea oxigenului la nivelul organismului. Astfel, corpul nostru produce energie, iar metabolismul se mentine in forma.

Reteta de supa de linte si usturoi

Si daca tot am vorbit de linte, haideti sa va propun si o reteta. Supa de linte si usturoi este foarte gustoasa si satioasa, care nu doar ca iti da energia necesara in zi, dar intareste si sistemul imunitar tinand departe racelile si virozele.

Pentru prepararea acestei supe de linte si usturoi, aveti nevoie de:

  • Linte rosie (200 g)
  • Ceapa alba (100 g)
  • Tulpina de telina (120 g)
  • Morcov proaspat (400 g)
  • Usturoi (20 g/8 catei)
  • Cartofi (400 g)
  • Ulei de masline (8 lingurite)
  • Lamaie proaspata (200 g)
  • Supa clara de legume (4 cani/800 ml) (sursa totuldespreslabit.ro)

Reteta se prepara foarte usor. Se incepe cu ceapa, telina, morcovul si 1 catel de usturoi, care se toaca si se pun intr-o oala impreuna cu uleiu. Se lasa la foc mic pentru cateva minute, pana se inmoaie.

Pasul doi presupune adaugarea supei de legume, impreuna cu cartoful si lintea. Acum, oala se lasa la fiert pentru 30 minute. Dupa cele 30 de minute se adauga restul de usturoi si o jumatate de lamaie. Inca 10 minute de fierbere, timp in care lintea se inmoaie. Pe deasupra se stoarce acum si cealalta jumatate de lamaie.

A venit momentul mixatului. Tot continutul oalei se adauga intr-un blender si se mixeaza bine pana la obtinerea unei paste. Se adauga sare si piper dupa gust si se serveste.

O portie contine:

  • 402 Calorii,
  • 65,0 g Glucide,
  • 17,3 g Proteine,
  • 10,1 g Grasimi,
  • 18,5 g Fibre

Pofta buna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *