Rolul vitaminei K in organism

Stiai ca vitamina K este considerata factorul esential de coagulare a sangelui? Cu alte cuvinte, daca vitamina K ar lipsi complet din organism, atunci ne-am confrunta cu o sangerare continua. Nu suna deloc bine, nu-i asa?

Dincolo de asta, vitamina K prezinta si alte beneficii pentru organismul nostru. In cele ce urmeaza vom discuta pe scurt despre beneficiile promise de aceasta vitamina, forma in care o gasim si alimentele din care o putem trage.

Ce este vitamina K

Vitamina K mai este cunoscuta si sub denumirea de vitamina antihemoragica, fiind un nutrient care ajuta in prevenirea hemoragiilor. Din acest punct de vedere, intalnim primele beneficii ale vitaminei K- scade riscul menstruatiei abundente, riscul atacului de cord; de asemenea, reuseste sa impiedice si aparitia pietrelor la rinichi s.a.m.d.

Haideti, asadar, sa trecem in revista cateva dintre cele mai importante beneficii aduse de vitamina K organismului nostru.

Vitamina K- beneficii pentru organism

Mentine o buna functionare a ficatului

Vorbim despre vitamina K 1, pe care o gasim in mod natural in anumite alimente ( salatele de un verde inchis, de exemplu). Odata consumata, vitamina K1 are un traseu direct- catre ficat, unde contribuie la buna functionare a acestuia si ajuta la mentinerea unui grad normal de coagulare a sangelui.

Un adjuvant de incredere in prevenirea osteoporozei

Pe langa alte actiuni active ale vitaminei K in organism, se gaseste si faptul ca reuseste sa contribuie la cresterea cantitatii de proteina de care organismul nostru are nevoie pentru a mentine nivelul optim al calciului in oase. Astfel, vitamina K este un element activ in diminuarea riscului de osteoporoza.

Asadar, putem spune ca vitamina K este unul dintre ingredientele nutritionale care prezinta o mare importanta in mentinerea sanatatii oaselor noastre. Aceasta ajuta in mod activ la fixarea calciului sia altor minerale in matricea oaselor. In felul asta, procesul de pierdere osoasa este inversat radical.

Rol protector al inimii

Stiai ca un consum optim de vitamina K te ajuta sa previi rigidizarea arterelor? Ceea ce este foarte important, dat fiind ca rigidizarea arterelor este principala cauza a declansarii bolilor coronariene si a insuficientei cardiace.

Asadar, vitamina K2 in asociere cu vitamina D previne calcifierea arterelor coronare si aparitia afectiunilor cardiovasculare.

Cele trei forme ale vitaminei K si unde le gasim

Vitamina K1 sau filochinona– o gasim in plantele verzi

Vitamina K2 sau menachinona– este vitamina pe care o produc bacteriile din intestine, dar o gasim si in produse de origine animala

Vitamina K3 sau menadiona, care este o varianta sintetica a vitaminei K si se gaseste in suplimentele alimentare.

Surse de vitamina K

  • Acestea sunt cateva dintre alimentele de origine vegetala care au in compozitie una dintre formele vitaminei K: legume crucifere, spanac, kale, frunze de nap, varza de Bruxelles, sparanghel, varza murata, boabe de soia, fasole, edamame, muraturi, dovleac, fasole verde, afine, prune, kiwi, ulei de boabe de soia, mazare verde, avocado, patrunjel proaspat si frunze de sfecla.
  • Dintre alimentele de origine animala, care contin procente mari de vitamina K se numara: ficat de vita, cotlet de porc, carne de pui, pasta de ficat de gasca, branzeturi moi, bacon, carnea de vita tocata, ficat de porc, piept de rata, ficat de pui, galbenus de ou, branza cheddar, branza cu mucegai albastru, unt, smantana, lapte integral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *