Reteta unui mic-dejun echilibrat. Ce ne sfatuiesc nutritionistii sa mancam

Intotdeauna ni se spune ca micul-dejun este masa cea mai importanta din zi. Este masa din zi, cand putem consuma ceva mai mult, pentru a obtine doza de energie necesara, care sa ne tina in priza pe toata ziua.

Insa, trebuie sa stim ce anume sa mancam, pentru a nu ne periclita echilibrul nutritional. Aud tot felul de combinatii pentru micul-dejun, care mai de care mai inedite. Asa ca, am hotarat sa merg la sursa sigura pentru a afla reteta unui mic-dejun echilibrat. Am mers la nutritionisti. Iar acestia ne dau sfaturi bune in ceea ce priveste prima masa a zilei. Si ca de fiecare data, impartasesc cu voi ceea ce am descoperit.

Ce ne sfatuiesc nutritionistii sa mancam la masa de dimineata

Nutritionista Ruth Frechman ne spune ca o prima masa a zilei trebuie sa fie compusa din fructe, proteine, cereale integrale si legume. Sau, daca nu reusim sa introducem toate a stea intr-o masa, micul-dejun ar trebuie sa combine cel putin trei din aceste grupe.

Portiile, evident, ar trebui sa se stabileasca in functie de varsta si de nivelul de activitatea. Insa, o repartizare standard ar fi de: 25% carbohidrati, 25% proteine si 50% legume sau fructe.

Alimente recomandate pentru micul-dejun

1. Painea sau cerealele integrale

Aceasta categorie de alimente vine cu aport de fibre. Fibrele ne sunt necesare, fiind importante pentru sanatatea noastra (regleaza colesterolul si tensiuna arteriala). Mai mult decat atat, fibrele sunt cele responsabile pentru senzatia de satietate si asigura doza de energie necesara unei intregi zile.

2. Ouale


Toata lumea spune ca daca consumi oua, consumi colesterol si e daunator. Numai un lucru e adevarat in aceasta afirmatie- intr-adevar, un ou contine 200 miligrame de colesterol. Insa, nu este deloc daunator!

Mai mult decat atat, un ou ne ofera 70 calorii si 6 grame de proteine. O adevarata sursa nutritiva! Partea cea mai bogata a unui ou, din punct de vedere nutritiv, este galbenusul. In galbenus gasim si o gramada de vitamine si minerale.

3. Fructele

Fructele nu trebuie sa lipseasca din meniul de la micul-dejun. Orice tip de fructe este sanatos, asa ca alegeti dupa propriul gust. Bananele, insa, sunt cele mai recomandate, ajutand si procesul de digestie. La fel de bune sunt si citricele, pentru sursa de vitamina C. Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti, asa ca include-le si pe ele!

Daca vrei sa te bucuri de beneficiile tuturor celor enuntate mai sus, poti oricand sa-ti prepari un shake de fructe.

4. Iaurtul

Stiai ca un iaurt contine la fel de multe proteine ca o bucata de carne? Cel mai bogat in proteine este iaurtul grecesc. Recomandarea nutritionistilor este sa optezi pentru un iaurt simplu, fara fructe. De obicei, iaurturile cu fructe vin si cu o doza mare de zahar.

Ce parere aveti de aceasta combinatie de mic-dejun? Cate dintre voi au incercat-o pana acum?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *