Reteta de Weekend: Budinca de Chia raw-vegana

Cine are chef weekendul asta sa se rasfete cu ceva delicios, dar sanatos? Eu zic ca meritati, dupa o intreaga saptamana de mers la job si alergat de colo-colo. De aceea, astazi vreau sa va propun o reteta simpla, dar delicioasa, de budinca de chia raw-vegana. Este o reteta care aduce impreuna numeroase beneficii promise de semintele de chia, cu gustul absolut delicios.

Este un desert care poate oricand sa fie servit, continand numai ingrediente naturale. Este un desert ideal chiar si pentru cei mici, fiind un inlocuitor perfect pentru dulciurile procesate din comert.

Ingrediente necesare pentru reteta

Pentru prepararea acestei budinci raw-vegane avem nevoie de:

  • 4 linguri de seminte de chia alba
  • 1 lingura de pudra de roscove sau cacao
  • 1/2 dintr-o banana
  • 1/2 cana bautura de soia sau suc de fructe proaspete
  • 1 lingura de sirop de curmale sau miere
  • fructe, la alegere, proaspete sau congelate

Cum preparam budinca de chia raw-vegana

Asa cum v-am obisnuit deja, nu este deloc o reteta dificil de preparat. Presupune, insa, ceva timp de preparare. De aceea, m-am gandit ca este o reteta ideala pentru zilele libere de weekend.

Prima si prima data, ne ocupam de semintele de chia, care se pun in bautura de soia sau in sucul proaspat de fructe. Trebuiesc lasate la inmuiat timp de 30 de minute, amestecandu-le din cand in cand, pentru ca lichidul sa fie bine incorporat in seminte.

Odata trecute cele 30 de minute, vom observa ca semintele de chia s-au umflat, prinzand un aspect gelatinos. Asta este semnul nostru ca semintele de chia sunt gata si sunt pregatite sa fie amestecate cu restul ingredientelor.

Urmeaza mierea! Turnam mierea peste semintele de chiar si amestecam totul foarte bine pana cand obtinem o compozitie omogena. Apoi, adaugam banana, pe care, o strivim cu o furculita inainte. Dupa banana, adaugam fructele pe care, inainte, le spalam si le tocam cat mai marunt. Se amesteca inca o data totul, pana se inglobeaza totul in preparat.

La final, poti decora cupa cu cateva fructe intregi si budinca raw-vegana este gata de servit! O poti servi fie proaspat pregatita, fie dupa catva timp de stat la frigider. In felul asta, aroma va fi si mai intensa si racoritoare.

Stiati ca?

  • Semintele de chia sunt considerate de catre specialistii in nutritie ca fiind cele mai nutritive alimente existe in momentul de fata? Asta se datoreaza continutului lor plin de acizi de grasi Omega 3 si Omega 6, calciu, mangan, fosfor, seleniu, magneziu, fier si antioxidanti.
  • NIvelul caloric al semintelor de chiar este foarte scazut? Senzatia de satietate, insa, oferita de acestea este de durata. De aceea, semintele de chiar sunt intotdeauna recomandate in regimurile alimentare de dieta.
  • Datorita compozitiei bogate in fibre, semintele de chia sunt ideale pentru gustari si preparate care imbunatatesc functionare tranzitului intestinal?

Weekend minunat va doresc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *