Reteta de la micul-dejun: terci de quinoa cu lapte de cocos si cacao

Buna dimineata,

Cine are pofta de un mic-dejun caldut, cremos si delicios? Cred ca toate! De aceea, astazi va propun o reteta de mic-dejun savuroasa- terci de quinoa cu late de cocos si cacao. Este un mic-dejun echilibrat, care va ofera atat proteine, cat si grasimi bune si fibre.

 

Eu sunt fan quinoa. Ce este quinoa? Este o samanta, o pseudocereala, dar un super aliment. Imi place atat de mult pentru ca reprezinta o sursa completa si naturala de proteine cu cel mai mare continut de aminoacizi.

In componenta quinoa intalnim toata gama de 9 aminoacizi esentiali, lucru rar intalnit in cazul altor alimente. De exemplu, graul, orezul dar si alte cereale au lipsa unul sau mai multi aminoacizi. Quinoa ii are pe toti!

Dincolo de asta, in quinoa mai gasim si enzime, vitamine, minerale, acizi grasi omega 3, antioxidanti si fibre. Consumul de quinoa are efecte pozitive asupra sanatatii inimii si a vaselor de sange.

Alt motiv pentru care imi place atat de mult quinoa este versatilitatea lui. Cu alte cuvinte, pentru ca imi permite prepararea atat a unor retete dulci, cat si sarate. Altfel spus, este un ingredient care reuseste sa satisfaca toata poftele.

Dar sa nu mai lungim vorba si sa vedem care este reteta acestui mic-dejun delicios, pe care vi l-am promis.

Reteta unui mic-dejun sanatos

Daca la baza clasica de terci de quinoa cu lapte de cocos si cacao mai adaugi si o mana de mango, afine, capsune sau zmeura, obtii o combinatie absolut perfecta!

Haide sa-ti spun care ingrediente iti sunt necesare pentru prepararea acestui mic-dejun si in ce proportii iti sunt necesare.

  • 1/2 ceasca de apa.
  • 1/2 ceasca de lapte de cocos gras,
  • 1/4 lingurita cu cardamom macinat,
  • 1 lingura cu cacao pudra,
  • 1 lingura cu zahar de cocos ( acest ingredient este optional. il adaugi dupa gust),
  • afine si migdale ca elemente de decor.

 

Cum prepari acest mic-dejun

Ai grija sa speli bine de tot quinoa. Foloseste mai multe ape pentru acest lucru. Dupa spalare, pune quinoa la fiert, impreuna cu apa si laptele de cocos. Nu da focul tare, lasa-l mic.

Acum trebuie sa ai rabdare numai 12 – 15 minutele, pentru a se fierbe. Acopera oala cu un capac si astepta. La final de tot abia se adauga si cacao si cardamomul macinat.

Recomandarea mea este sa servesti terciul de quinoa alaturi de ceva fructe proaspete. Mai sus iti recomandam afine, mango, capsune sau zmeura. Optiunile, insa, sunt nenumarate, dupa propriul tau gust.

 

Ce parere aveti? Veti incerca acest mic-dejun pe baza de quinoa, lapte de cocos si cacao? Astept sa-mi spuneti in comentarii.

 

Alte retete sanatoase pe baza de quinoa, gasiti aici:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *