Programarea meselor are efect asupra pierderii in greutate?

Poate ca nu ratezi nicio zi din a-ti track-ui alimentele mancate si din a-ti atinge scopul in ceea ce priveste pierderea in greutate. Pentru asta, urmaresti cu sfintenie un deficit caloric modest. Problema e ca ai atins un nivel si pare ca e greu sa-l depasesti. Se prea poate sa te gasesti in situatia in care ajungi sa cresti putin in greutate, in ciuda faptului ca tu te simti la fel de motivata si pe faza.

Ideea este ca nu trebuie sa tinem cont doar de ceea ce mancam, ci si de momentul zilei cand o facem! Despre asta vreau sa vorbim, pe scurt, in articolul de astazi.

Intra-ti in ritm!

Programarea meselor este o strategie luata deseori in considerare atunci cand cineva urmareste sa-si imbunatateasca procesul de slabire, dar si pentru stimularea performantelor atletice. Asta pentru ca programarea meselor are un efect benefic asupra ritmurilor circadiene.

Scurta lectie de fiziologie: fiecare fiinta vie, de la oameni, la bacterii, are un ciclu de 24 de ore. Acest ciclu ajuta la determinarea tiparelor- de somn, de alimentatie si nu numai. Eliberarea hormonilor, semnalele foamei, digestia, regenerarea celulelor, starile de somnolenta, temperatura corpului s.a.- toate acestea sunt afectate de modul in care ne fixam ritmurile circadiene.

Insa! Ritmul general nu este singurul ritm care este in joc aici. Stiati ca sistemul digestiv are propriul ritm circadian? Cand acesta este haotic, tindem sa ne confruntam cu probleme ca cresterea in greutate, poftele pentru alimente bogate in calorii si afectiuni de tip digestiv.

Unele cercetari sugereaza reglarea cronologiei meselor. In ce consta asta? In servirea unei cine nu prea tarziu in seara si abtinerea de la a mai manca, pana dimineata. In felul asta reusim sa mentinem un ritm circadian sanatos.

Intr-un studiu realizat s-a concluzionat ca participantii care au consumat caloriile grele pana in ora 15.00 au avut de-a face cu imbunatatiri ale sensibilitatii la insulina, cu reglarea tensiunii areriale si cu efecte benefice asupra stresului oxidativ.

Stabileste-ti o rutina

E drept, studiile privind programarea meselor sunt in desfasurare. Parerile sunt impartite.

Parerea mea, insa, este ca pentru un stil de viata sanatos- organizarea si stabilirea unei rutine, pe care apoi s-o urmati cu sfintenie, sunt esentiale! Un stil de viata sanatos nu se bazeaza doar pe alegerile alimentare corecte, ci si pe disciplina.

Intotdeauna spun- sa te mentii sanatos si in forma nu este deloc dificil. Este nevoie doar de putina vointa, de perseverenta si organizare:

  1. Aveti intotdeauna grija in privinta alegerilor alimentare. Nu uitati niciodata- sanatos este sa mancam pentru a ne alimenta „combustibil”, nu pentru a face fata emotiilor sau pentru ca am cazut prada poftelor.
  2. Chiar si cand simti ca vrei sa renunti la programul de antrenament, trage de tine si nu te da batuta. Maine o sa fie o zi mai buna!
  3. Fii organizata! 3 mese pe zi, la ore fixe. Si un program de odihna strict- 7-8 ore de somn pe noapte!

Concluzia? Sa-ti stabilesti o rutina in ceea ce priveste organizarea meselor din zi este sanatos! Ajuta la atingerea telului de a-ti mentine o greutate sanatoasa? Clar, da! Insa, nu este suficient sa mancam la ore fixe pentru a pierde in greutate. Trebuie considerata parte dintr-o strategie mai complexa- rutina alimentara- alimentatie corecta si sanatoasa- un program de antrenamente sustinut. In felul asta, reusita este inevitabila!

Pana vineri, mentineti-va sanatoase si aveti grija de voi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *