Probleme cu insomnia? Ai grija la alimentatie! Afla ce alimente iti strica somnul

Cu totii ne dorim un somn odihnitor, care sa ne ofere energia necesara pentru a treversa cu brio o zi agitata de birou si nu numai. Insomnia nu este deloc un lucru usor si nimanui nu-i arde de glume, cand se confrunta cu aceasta problema.

Desigur, insomnia poate avea la baza declansatori mai seriosi- emotionali, de exemplu- iar in astfel de cazuri este nevoie de interventia unui medic psiholog de specialitate. Insa, sunt si cazuri in care insomnia este indusa de anumite actiuni directe pe care le intreprindem singuri. Astazi, vorbim despre cateva alimente, care afecteaza somnul. Mai exact, il tin departe de noi. Asa ca, te sfatuiesc sa scoti aceste alimente din dieta ta, daca iti doresti un somn odihnitor. De asemenea, fii atenta sa eviti consumul inainte de culcare al unor produse care iti dau energie. Curioase sa descoperiti alimentele care afecteaza somnul? Sa incepem atunci!

1. Pe cat de mult ne place, somonul ne strica somnul

Somonul este un tip de peste foarte bogat in proteine si grasimi de tip omega-3. Asta inseamna acizi grasi pentru organismul nostru. Acizii grasi sunt foarte usor transformati in energie si contribuie la construirea masei musculare.

Desigur, pe langa aspectele pozitive, este necesar sa tii minte si efectele care, la un moment dat, ar putea sa-ti fie incomode. De exemplu, daca servesti somon la cina, fii sigura ca nu te vei odihni prea bine, din cauza surplusului de energie.

Asadar, te sfatuiesc sa consumi somon sub orice forma iti doresti- in salate sau gratar- la masa de pranz. E momentul cel mai bun din zi pentru acest aliment.

2. Branzeturile maturate nu sunt recomandate inainte de culcare

Cei de al Elite Daily ne atentioneaza ca branzeturile maturate sunt, in mod surprinzator, pe lista alimentelor care ar trebui evitate inainte de ora de culcare. De ce- posibil sa te intrebi. Daca nici tu nu stiai, in branzeturile maturate intalnim tiamina. Tiamina este responsabila pentru stimularea creierului nostru, care odata intrat in actiune, te tine departe de somnul dulce pe care atat de mult ti-l doresti.

Consuma acest tip de branzeturi la micul-dejun. Astfel, vei evita problemele cu somnul si te vei bucura si de beneficiile acestui aliment.

3. Iti plac endamele? Doar evita sa le mananci la cina

In ultimul an, edamele s-au bucurat de mare popularitate, fiind tot mai prezente in regimurile alimentare ale celor care isi doresc un stil de viata sanatos. Daca te numeri printre aceste persoane, te felicit!

Ai grija, insa, cand servesti endamele. Acestea se gasesc pe lista alimentelor care iti strica somnul. Endamele fac parte dintre alimentele care, consumate seara, la cina, nu fac decat sa te oboseasca foarte tare, stricand calitatea somnului tau.

4. Migdalele- retetea energiei

Intotdeauna am recomandata consumul de migdale la micul-dejun sau in proportii foarte mici, pe timpul zilei, ca snack-uri. Tocmai pentru ca cateva migdale, inlocuiesc cu brio o ceasca de cafea, oferindu-ti doza de energie necesara pentru a amana moleseala de la mijlocul zilei.

In compozitia migdalelor intalni acizi grasi monosaturati, care iti ofera energie. Nu uita- niciodata nu manca migdale inainte de ora de culcare!

5. Consumate seara, bananale dauneaza somnului

Tot cei de la Elite Day au adus in atentia publicului descoperirile unor oameni de stiinta, in privinta bananelor. Acestea sunt alimente care ne ofera o gramada de beneficii, pe care nu le putem trece cu vederea. Fii atenta, insa, ca bananele iti dau o doza de energie mult mai mare decat iti ofera o bautura energizanta.

In aceste conditii, te sfatuiesc sa consumi banane inainte de a merge la sala, niciodata inainte de ora de culcare! In aceeasi situatie sunt si perele.

Asa ca, eu zic ca un smoothie de banane si pere merge perfect inainte de antrenament!

 

Acestea sunt 5 dintre alimentele care afecteaza calitatea somnului tau, daca sunt consumate inainte de ora de culcare. Acum, ca suntem la inceput de saptamana si e timpul micului-dejun, serveste o banana, o mana de migdale sau orice ti-a facut pofta de pe lista de mai sus. Va doresc o zi minunata!

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *