Pastele integrale- reteta de sanatate. De ce recomand pastele din faina integrala si nu din faina alba

Buna dimineata, dragelor,

In mod natural, am observat ca majoritatea oamenilor tind sa se tian departe de consumul de paste. Motivele sunt, evident, de natura superficiala- ingrasa! Oare? Sa fie pastele singurele alimente care sa te ingrase? Eu zic ca orice consumam poate sa ne puna fata in fata cu cateva kilograme in plus. Secretul sta in moderatie si abtinere. Insa, nu asta ne este subiectul de astazi. Astazi vorbim despre recomandarea mea pentru sanatate- pastele integrale sau din faina integrala.

 

De unde se trag pastele?

Provenienta pastelor a fost un subiect mult dezbatut. Cu totii credem ca pastele vin din Italia. Asta doar pentru ca majoritatea retetelor de preparare a pastelor sunt italieniesti. Insa, se pare, ca in Italia pastele au patruns cu ajutorul lui Marco Polo, care le gasise in China, in provincia Quighai.

Insa, nici china nu pare sa fie adevaratul loc de bastina al pastelor. Originea reala a acestora a fost stabilita in perioada etrusca.

Industrializarea pastelor s-a facut incepand cu secolul XX. Tot atunci apareau si primele masini de facut paste.

Cate tipuri de paste exista pe piata?

Raspunsul este simplu si direct- doua tipuri de paste. Proaspete sau uscate, din faina integrala sau din faina alba.
Daca ar fi, insa, sa facem clasificarea aceasta in functie de forma pastelor, tipurile ar fi mult mai multe. Enumeram doar cateva:

1. Spaghetti

2. Farfalle sau fundite

3. Fettucine

4. Rotelle

5. Papardelle

6. Fusilli

Si multe alte sortimente- umplute sau nu.

Acum intrebarea cea mare- pastele din faina alba sau cele integrale?

Recomandarea mea evidenta sunt pastele din faina integrala, din simplul motiv ca sunt mult mai benefice pentru sanatatea noastra.

Pentru cine nu stia deja, faina alba se obtine prin procesarea bobului de grau. Astfel, se pierd proprietati benefice pentru sanatate ca proteinele, mineralele si vitaminele. Si nu numai ca pierdem aceste componente benefice, dar ne alegem cu un aport crescut de lipide. Si poate aici ar fi momentul potrivit sa mentionez ca da, mai repede pui pe tine mancand paste din faina alba decat daca alegi prepararea pastelor din faina integrala.

 

Proprietati benefice ale pastelor din faina integrala

Ceea ce pe mine ma incanta este ca in pastele din faina integrala gasim carbohidrati complecsi: seleniu, magneziu, potasiu. Pe deasupra, ni se ofera si o sursa bogata de fier, proteine vegetale, vitamina A, E, F si B.

Tot pastele din faina integrala vin cu un aport crescut de fibre. Astfel, o portie de paste din faina integrala iti ofera starea de satietate mult mai rapid, in vreme ce pastele din faina alba nu; motiv pentru care consumi mai mult. Beneficiul? Nu te ingrasi, iar sistemul tau digestiv poate functiona normal, fara a fi pus in fata presiunii exceselor.

 

Sunt studii care demonstreaza ca alegand sa consumi paste din faina integrala te tii departe de riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si a diabetului.

Mai mult decat atat, consumul de paste integrale favorizeaza mentinerea unui nivel normal de colesterol si tri-gliceride din sange.

 

Asadar, dragelor, nu mai incape indoiala! Pastele din faina integrala sunt alegerea corecta, atat pentru sanatate, cat si pentru frumusete. Alege-ti sanatatea! Pana data viitoare, numai bine si feriti-va de canicula!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *