Mituri pe care daca le crezi dumnezeieste, te impiedica sa slabesti

Pentru ca vreau sa va fac curioase, o sa deschid articolul de azi spunand asta: Nu toate salatele sunt bune pentru sanatatea si silueta ta.

Articolul de astazi vine ca o parte a doua la articolul de aici, in care va intrebam daca aveti impresia ca faceti tot ce trebuie si totusi nu pierdeti in greutate.

Multe persoane se intreaba de ce nu pierd in greutate, mai ales atunci cand urmeaza o dieta „corecta” si, cel putin, mentin un program de fitness basic, de rutina. Unul dintre posibilele motive este ca poate nu tot ce ni se spune ca e healthy este cu adevarat sanatos.

Multe alimente si bauturi contin grasimi ascunse, zaharuri sau sare. Astfel, fiecare dintre acestea reduce posibilitatea de a pierde in greutate.

Daca incercati sa pierdeti in greutate sau pur si simplu urmariti sa aveti un stil de viata sanatos, acestea sunt 5 capcane comune in care multe dintre voi tind sa cada.

Toate salatele sunt bune pentru tine?

Desigur, legumele sunt bune pentru sanatatea noastra. Insa salatele, de multe ori, nu presupun doar legume, ci si alte ingrediente, care in final nu fac decat sa creasca numarul de kilojoule (kJ).

Sa luam ca exemplu salata Caesar. Toata verde si, in aparenta, sanatoasa. In realitate, salata Caesar este plina de grasimi ascunse in bacon (8g grasime, 360kJ), branza de parmezan (6g grasime, 340kJ) si in dressingul de salata obtinut din branza cremoasa topita (20g grasime, 770kJ). Pana si crotonii sunt prajiti.

Asadar, o salata de Caesar va ofera 70% din cantitatea totala de grasimi zilnica pe care un adult o poate consuma. Si asta int-o singura masa, mai exact, intr-o salata!

Iar asta e doar exemplul cel mai rau dintre salatele care ne pacalesc ca ar fi sanatoase. Atunci cand consumati o salata, fiti foarte atente la ingredientele acesteia. Cu cat se bazeaza mai mult pe legume si mai putin pe sosuri, atunci e bine.

Indulcitorii naturali sunt mai buni decat zaharul

In ultimii ani, tot mai multi si-au indreptat atentia asupra formelor naturale de zahar, mintindu-se ca ar face o alegere mai buna decat daca ar folosi pur si simplu zahar. Insa, lucrurile nu stau asa deloc! Doar pentru ca in loc de zahar alegem mierea ca indulcitor sau siropul de agave, asta nu inseamna ca facem vreo diferenta. Gustul, da, poate sa fie diferit, dar e ca si cum tot zahar consumam pana la urma. Pentru ca acesti substituti naturali nu contin alti nutrienti si nici mai putini kilojouli decat zaharul obisnuit.

Data viitoare cand simti nevoia de ceva dulce, incearca sa mananci niste fructe in schimb. Dulceata acestora este 100% naturala si, in plus, vin ca o sursa de vitamine si minerale suplimentare.

Orice este bazat pe fructe trebuie sa fie si sanatos

NU! Nu chiar. Sa luam ca exemplu bauturile din fructe. Sucurile „naturale” pe care sunt convins ca le consumati si voi. O faceam si eu, pana sa aflu detaliile astea. Desigur, ma refer la bauturile de acest tip comercializate de acele magazine care sustin ca produsele lor sunt „100% bio”.

Bauturile din fructe contin, in general, numai 25% suc de fructe si un continut ridicat de zahar.

Ideale ar fi sucurile alea 100% naturale, pe care vi le faceti singure in casa, fara a adauga altceva decat putina apa. Dar chiar si atunci pierdem din fibra fructului.

Snackurile sanatoase, un mit periculos pentru dieta

Ma referm la acele batoane din musli si proteine. Acestea pretind ca ar fi sanatoase si organice, cand, de fapt, sunt adesea prelucrate si vin cu un aport de kilojoule ridicat.

La suprafata aceste batoane contin ingrediente sanatoase- ovaz, nuci, seminte s.a. Insa, lipirea acestora sub forma de baton se face cu o formula bazata pe zahar. Asadr, in final, astfel de snackuri „sanatoase” au de fapt miez sanatos, dar invelis nu foarte sanatos.

Concluzia e una singura. Circula multe mituri, cel mai probabil lansate de oameni care nu fac prea mult research vis-a-vis de aspectele nutritionale ale recomandarilor lor „sanatoase”. Cel mai bine este sa va documentati singure cat mai bine si daca ceva nu va e foarte clar, sa apelati la un nutritionist specialist. Numai fiind foarte atente si bine informate veti putea sa va mentine-ti cu adevarat sanatoase. Si nu uitati- un regim alimentar corect, acompaniat de un program de fitness sustinut garanteaza un corp sanatos si o silueta demna de invidiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *