Mancatul pe fond de stres, o problema reala. Expertii au cateva metode care te pot ajuta

Buna dimineata,

De multe ori am intalnit femei care se plang ca mananca pe fond de stres. Stiinta spune ca este o reactie normala a organismului. Stiai asta? Asa ca daca te numeri printre cele care atunci cand sunt stresate, mananca, nu trebuie sa-ti fie rusine sa vorbesti despre problema ta. Ceea ce dauneaza chiar mai mult decat mancarea multa manancata pe fond de stres sunt sentimentele pe care le ai tu ulterior.

Parca te simti chiar mai stresata. De ce? Evident, pentru ca mancarea nu este solutia eficienta pentru corpul tau. Desigur, este o nebuloasa pentru tine mancatul pe fond de stres. Nu poti intelege usor de ce iti vine sa mananci cand esti nervoasa sau anxioasa. Pare putin ciudat, nu-i asa? Ei bine, atunci cand ai de-a face cu stresul, doresti sa mananci, doar pentru ca creierul tau cauta cea mai apropiata solutie „de bine”.

Adevarul real, insa, este ca atunci cand esti stresata chiar nu ai nevoie sa mananci! Tine cont de aceasta informatie, data viitoare cand ai de-a face cu anxietatea. Adu-ti aminte ca creierul tau nu face decat sa te pacaleasca. Asa ca, incearca sa-ti controlezi impulsurile de moment.

 

Specialistii de la Elite Daily ii citeaza pe cei de la Psychology Today si ne spun ca este normal sa mananci pe fond de stres. Asta doar pentru ca alimentele sarate, dulci sau bogate in grasimi reusesc sa activeze o anumita zona a creierului. Este vorba despre zona care spune ca ai primit o rasplata. De aceea te simti detensionata si mai bine, dupa ce mananci ciocolata, de exemplu.

Ce faci ca sa nu mai mananci pe fond de stres

Data viitoare cand iti dai seama ca iti vine sa mananci pe fond de stres, aminteste-ti ca trebuie sa combati sursa stresului, pentru ca dorinta de a manca este doar o iluzie. Specialistii ne recomanda sa ne retragem intr-un mediu calm, reconfortant si sa gasesti alte forme de detensionare, care sa inlocuiasca mancatul. Ca de exemplu, poti opta pentru:

  • o plimbare in natura, care te poate ajuta sa nu mai mananci pe fond de stres;
  • o baie fierbinte sau un masaj, care sa te relaxeze si sa te faca sa uiti de mancatul pe fond de stres;
  • un animal de companie cu care sa te joci;
  • muzica sau un film bun.

Daca reusesti sa-ti tii in frau pornirea de a manca, vei observa ca cu cat te simti mai putin stresata, cu atat pornirea va fi din ce in ce mai slaba.

Daca, insa, nu-ti poti tine in frau dorinta de a manca pe fond de stres, tot specialistii spun ca ar fi bine sa mananci aplicand metoda mindfulness. Ce presupune asta? Presupune sa mananci constient. Numai asa, corpul si mintea sa experimenteze si sa simta mancarea. Sa Se simta satietatea si confortul cautat.

Daca stresul te loveste intr-un mediu unde nu te poti relaxa perse ( poate esti la birou, de exemplu), specialistii recomanda exersarea tehnicilor de calmare si de  reducere a stresului. Printre acestea, se recomanda exercitii de respiratie, meditatii, aromaterapie, slow living.

 

Asadar, impiedicarea mancatului pe fond de stres nu este un lucru deloc imposibil! Tot ce trebuie sa faci este sa-ti schimbi putin stilul de viata si atitudinea vis-a-vis de momentele stresante. Traieste-ti viata constient, cauta solutii benefice si sanatoase pentru tine si, in loc sa ai o atitudine negativa, plangacioasa, alege sa ramai calma, cu picioarele pe pamant si increzatoare ca momente mai bune vor veni.

 

Va doresc un weekend fain, dragelor!

 

One thought on “Mancatul pe fond de stres, o problema reala. Expertii au cateva metode care te pot ajuta

  1. Pingback: Ce Sunt Caloriile si de Cate Tipuri Sunt - Mentine-te Sanatos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *