Mananca sanatos, ca sa tii virusii la distanta

Ca tot este nebunia asta legata de virusul gripal, care a speriat o lume intreaga, m-am gandit sa vorbim putin despre cum ne putem proteja in fata virusilor, prin cea ce mancam.

Pentru ca da, pana la a urma tratamente cu antibiotic sau a baga cine stie ce suplimente care promit marea cu sarea, putem sa ne tinem la „adapost”si prin ceea ce alegem sa mancam.

Exista cativa nutrienti si cateva condimente anti-virus destul de eficiente. Asadar, haideti sa vedem despre ce este vorba.

Sanatatea are gust!

In cele ce urmeaza, trecem in revista cateva dintre alimentele care consumate ajuta sistemul imunitar sa se consolideze si sa lupte eficient impotriva racelilor si gripei.

Produsele lactate, ouale si carnea slaba

Sunt o sursa foarte bogata si sanatoasa de proteina cu inalta valoare biologica. In aceste alimente gasim o sursa generoasa de aminoacizi esentiali dezvoltarii si functionarii optime a organismului nostru, ajutandu-l sa lupte chiar si impotriva infectiilor.

Cerealele integrale, fasolea, mazarea, lintea, sfecla

Sunt alimente care prezinta un continut bogat de vitamine din grupul B ( B5, B6 si acid folic). Despre aceste vitamine din grupa B stim ca ajuta foarte mult la intarirea sistemului imunitar. Asadar, consumati cu incredere oricare dintre aceste produse.

Usturoiul

Nu o data, cand eram copi, mi s-a spus sa mananc usturoi, ca face bine la sanatate. Acum, ca imi pot face singur research-ul nu imi ramane decat sa spun si eu altora- mananca usturoi, ca-i sanatate pura! Usturoiul are in compozitia sa alicina. Alicina, pentru cine nu stie, este un antibiotic natural, care combate in mod eficient infectiile si stimuleaza sistemul imunitar.

Exista numeroase amestecuri medicinale, pe baza de usturoi, care se remarca prin proprietatile curative si dezinfectante.

Pestele gras

In aceasta categorie gasim somonul, macroul, sardinele. Aceste sunt o sursa generoasa de acizi esentiali grasi omega 3. Despre acest tip de acizi grasi stim ca ajuta la cresterea rezistentei sistemului nostru respirator, in fata infectiilor virale.

Ardeiul iute

Se remarca printr-un puternic efect decongestionant la nivelul nasului si sinusurilor datorita capsaicinei, o substanta similar celei existente in picaturile nazale.

Dincolo de asta, ardeiul iute prezinta si un efect bactericid. Cu alte cuvinte, reuseste sa distruga bacteriile care se gasesc in cavitatea bucale, printre care si stafilococul auriu.

Ghimbirul

Face parte din familia radacinoaselor si prezinta puternice efecte dezinfectante, cu un efect eficient antiinflamator, care se manifesta si la nivelul cailor respiratorii.

Mai mult decat atat, ghimbirul are si o actiune expectoranta si antipiretica. Adica, scade temperatura.

Puteti consuma ghimbir fie proaspat in diferite preparate ( ras peste carne, in smoothie-uri) sau sub forma de ceai.

Asta a fost si pentru astazi. Va doresc o saptamana frumoasa in continuare si mentineti-va sanatoase, caci frumusetea sta in sanatate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *