Intelege-ti poftele si alege rezolvarea cea mai sanatoasa

Cred ca nu o data, ati spus la un moment dat ” Uf, ce pofta imi e de…”- si completati voi spatiul liber cu orice va vine in minte. Ciocolata, bomboane, carbohidrati din belsug etc. Poftele, insa, trebuie sa stiti ca sunt semnale trase de organism ca ceva ii lipseste.

Asa ca, in loc sa cadeti prada tentatiei si sa actionati mancand ceea ce-ti „satisface” pofta, va sfatuiesc sa faceti un pas inapoi si sa fiti putin mai atenta la semnalele transmise de corpul vostru. Poftele indica, dupa cum v-am spus, o necesitate a organismului.

Tot ce trebuie sa stii este sa cunosti ce inseamna fiecare pofta alimentara in parte si, in loc sa cedezi placerii gustului, sa alegi intotdeauna varianta sanatoasa si corecta pentru rezolvarea si trecerea poftei.

Cei de la elle.ro trateaza si ei aceast subiect dezvaluindu-ne ce inseamna fiecare pofta avuta la nivel de organism si care sunt alternativele dulciurilor, saratelelor s.a. in satisfacerea acestor pofte. Haideti sa le descoperim si noi!

 

1.Cand ti-e pofta de dulciuri…

Organismului tau ii lipseste, de fapt, cromul, carbonul, fosforul, sulful si triptofanul. In loc sa mananci o ciocolata intreaga sau inghetata ori clatite, te sfatuiesc sa-ti obtii sursele necesare din alternative sanatoase.

Pentru carbon, poti manca fructe proaspete. Sunt dulcegi, sunt sanatoase si racoritoare.

Pentru fosfor poti ori sa consumi carne de pui / vita, ori ficat, peste, oua, lactate, legume ori  cereale.

Cromul ti-l tragi din broccoli, fasole uscata, ficat, struguri, carne de pui si branza.

Triptofannul il gasesti in ficat, cartofi dulcei, ficat, spanac, carne de miel si stafide.

Iar ultimul, dar nu cel din urma- sulful il tragi din conopida, gulie, broccoli si varza.

2. Cand ti-e pofta de carbohidrati sau paine…

Organismul tau ii cere,  de fapt, sa-i oferi alimente bogate in azot.

In loc de carbohidrati grei, alege alimentele bogate in proteine- carne slaba, oua, fasole, nuci, lactate, peste.

3. Cand ti-e pofta de mancaruri grase…

In organism se resimnte o carenta de calciu. Asa ca, in loc, sa-ti pui in pericol sanatatea si mai tare mancam gras, alege, in schimb: broccoli, branza, susan, verdeturi, lactate s.a.m.d.

4.Cand ti-e pofta de cafeina…

Corpului tau ii lipseste fosforul, sulful, fierul si sarea.

Cand resimti aceasta pofta, fa fata tentatiei de a soarbe o ceasca de cafea, oricat de aromata ar fi. Alege variantele  sanatoase, care s-o inlocuiasca. Daca simti ca vrei energie, opteaza pentru o cana de ceai verde.  Pentru a substitui carenta de fosfor, sulf, fier, sare, alege oricare dintre alimentele de mai jos.

Pentru fier, poti opta pentru carne de pui sau de peste.

Pentru fosfor alternativele sanatoase sunt- legume, carne de pui, nuci, ficat, carne de vita, peste, produse lactate, oua.

Pentru sare- sare de mare sau otet de mere.

Pentru sulf alege ardei rosu, broccoli, usturoi, ceapa, varza.

 

Acum, ca stiti ce presupune fiecare pofta resimtita si stiti si rezovarile sanatoase, sper sa faceti alegerea corecta si sa va mentine-ti sanatoase. Este foarte important sa aveti grija de corpurile voastre!

Va doresc  o saptamana minunata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *