Grasimea viscerala: Ce este si cum scapam de ea?

Daca va spun acum ca un abdomen plat si niste coapte tonifiate nu inseamna automat si un organism lipsit de grasime, ce spuneti? Probabil credeti ca nu am habar despre ce vorbesc. Insa, ce trebuie sa stim cu totii este ca noi, oamenii, acumulam grasime in doua moduri- la exterior,pe abdomen si coapse, iar aceasta se numeste grasime subcutanata. Insa, ce nu multa lume ia in seama este faptul ca putem acumula grasime si la nivelul organelor interne, iar acest tip de grasime se cheama grasime viscerala.

Grasimea viscerala prezinta un risc pentru sanatatea noastra, pentru ca poate cauza afectiuni serioase la nivelul organelor vitale- inima, ficatul, plamanii s.a.m.d.

Acest tip de grasime apare, de cele mai multe ori, in cazul persoanelor cu un stil de viata sedentar. Iar unul dintre semnalmentele posibilei existente a grasimii viscerale este talia marita. Desigur, exista si exceptii de la regula! Asa se face ca intalnim si persoane cu o silueta parca scoasa din reviste, dar care e foarte posibil sa prezinte mai multa grasime viscerala decat o persoana supraponderala.

Cum reusim sa reducem grasimea viscerala

Incepem cu alimentatia

Cum toate pornesc de la stilul de viata alimentar, acelasi principiu se aplica si aici. Pentru a prevenii ori ameliora grasimea viscerala, trebuie sa fim foarte atenti la ce obiceiuri alimentare avem.

In cazul existentei grasimii viscerale, medicii specialisti recomanda o dieta bogata in proteine, fructe si legume. De sigur, o dieta cu un aport foarte redus de grasimi saturate.

Foarte necesare sunt si alimentele care accelereaza metabolismul. De aceea va recomand verdeata, nucile si/sau cerealele integrale.

Reduceti consumul de produse lactate, de origine animala sau pe cele care contin ulei. Aceste tipuri de alimente sunt o sursa sigura de grasimi saturate, despre care v-am spus deja ca sunt nocive.

Continuam cu sportul

Si nu o spun eu, care asta fac- va indemn constant sa faceti sport. Odata cu mine o spun si medicii! Sportul este calea cea mai sigura de a scapa de grasimea viscerala.

Si stiu, la televizor ni se spune ca trebuie sa facem miscare 30 de minute pe zi. Daca ai grasime viscerala, trebuie sa iei antrenamentele mult mai in serios si sa le faci mult mai intens!

Si terminam cu somnul si nivelul de stres din viata

Studiile au demonstrat ca persoanele care reusesc sa doarma intre 6 si 7 ore pe noapte, prezinta mult mai putina grasime viscerala. Asadar, seara nu mai dati play si urmatorului episod, daca vedeti ca e prea tarziu. Odihniti-va, caci odihna e pretioasa!

Si nu in ultimul rand, trebuie sa aveti grija de sanatatea voastra emotionala si psihica. Reduceti nivelul de stres, invatati sa va controlati emotiile. Cand suntem stresati tindem sa fim prazi usoare in fata unei alimentatii si unui stil de viata nesanatoase.

Asta a fost pentru astazi. Sunt curios- cati dintre voi stiau despre grasimea viscerala?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *