Faci sport? Afla de ce are organismul tau nevoie de magneziu (partea a II-a)

Imi plac foarte mult oamenii care se mentin activi, care au grija de sanatatea si frumusetea corpului si organismului lor. Intotdeauna voi aprecia pe cineva, care, in ciuda programului haotic de la birou, nu lasa sa treaca saptamana fara macar cateva ore petrecute la antrenament.

Ce nu apreciez, insa, sunt oamenii care fac asta, fara a acorda atentie reactiilor pe care le are corpul si organismul. La ce ma refer? La obosirea muschilor, la presiunea pusa asupra acestora, la excesele iresponsabile s.am.d. Dincolo de asta, atunci cand alegem sa avem un stil de viata activ, trebuie sa acordam mare atentie nevoilor corpului si organismului nostru. Trebuie sa-i dam surse de energie, vitamine si minerale, pentru a putea face fata antrenamentelor. Asa cum cred ca se stie deja, nu sunt un sustinator al suplimentelor pentru slabit si al steroizilor. Insa, sunt de parere ca un complex de vitamine bine ales poate face minuni la nivel de tonus, muschi si metabolism.

Astazi vreau sa vorbim putin despre importanta magneziului, atunci cand facem sport si ne mentinem un stil de viata activ. Articolul de astazi, vine ca o completare a articolulului de aici. Sa facem o scurta recapitulare.

Magneziul- mineralul muschiului

Atunci cand facem sport, trebuie sa ne documentam constant. De exemplu, daca faceti sport in mod activ ar fi trebuit sa stiti deja ca unele vitamine si minerale sunt direct legate de cresterea musculara. Si mai trebuie stiut ca vitaminele si mineralele sunt in stransa legatura. Practic, una fara cealalta nu face nimic. De exemplu, vitamintele functioneaza doar cu ajutorul mineralelor, acestea din urma fiind activatoarele enzimelor. Ce treaba au vitaminele cu enzimele? Vitaminele sunt, la baza, coenzime, adica parte activa a enzimelor.

Una dintre mineralele cu efect asupra cresterii musculare este magneziul. Acesta este un regulator natural al calciului in corp. Astfel, magneziul este implicat in tot ce tine- de la relaxarea muschilor la contracararea rolului calciului in coagularea sangelui (sursa topculturism.ro).

Rolul magneziului in organism

Pe langa rolul pe care il joaca in mentinerea unui stil de viata activ, care ne permite sa facem antrenamente in mod sustinut, magneziul joaca si alte roluri importante in organismul nostru.

Daca in articolul trecut discutia noastra s-a axat mai mult asupra importantei magneziului in regimul cuiva care face mult sport, in articolul de astazi ducem subiectul si mai departe. Asta pentru ca magneziul este, intr-adevar, necesar si benefic organismului nostru. Sa aflam, asadar, alte cateva dintre rolurile principale pe care le joaca magneziul in sanatatea organismului nostru.

Imbunatateste digestia

Magneziul actioneaza nu doar la nivelul muschilor exteriori, dar si la nivelul muschilor din interiorul aparatului digestiv. In acest fel, magneziul joaca un rol direct asupra digestiei noastre. Astfel, datorita actiunii pe care o exercita asupra tranzitului intestinal, magneziul este un adjuvant activ in tratarea si ameliorarea tranzitului lent.

Imbunatatirea functiei respiratorii

Sunt studii care au concluzionat ca daca ne confruntam cu carente mari de magneziu suntem expusi dezvoltarii astmului sau a altor afectiuni respiratorii. Cei care au realizat studiile au explicat aceasta reactie prin faptul ca un anumit deficit de magneziu determina acumularea de calciu in muschii cailor respiratorii. In felul asta, respiratia este ingreunata.

Alte beneficii ale unui nivel de magneziu sanatos in organism

  • Tratarea si ameliorarea starilor depresive;
  • Combaterea si tratarea inflamatiilor;
  • Prevenirea migrenelor


Alimente bogate in magneziu

Pentru aportul zilnic de magneziu necesar, nu trebuie neaparat sa apelam la tabletele efervescente de la farmacie. Putem sa obtinem magneziul de care avem nevoie si printr-o alimentatie echilibrata.

Sa va dau exemplu de cateva alimente cu un nivel scazut de grasime si carbohidrati, dar care sunt surse numai bune de magneziu:

  • fructele de mare (150 si 440 mg/100 g),
  • leguminoasele,
  • unele legume (spanac, mangold) sau soia.
  • cacao (400mg / 100g ciocolata neagra)
  • plantele oleaginoase (nuci, alune, migdale),
  • fructe uscate (smochine, curmale,..)

Lista alimentelor bogate in magneziu, continua si aici.

In concluzie, magneziul este un mineral esential pentru o buna functionare a organismului. Daca mai faceti si sport in mod regulat, nevoia de magneziu este ridicata. Sper ca articolul de astazi sa va fi explicat de ce avem atata nevoie de magneziu si sa va fi oferit informatii utile.

O zi plina de reusite va doresc si, nu uitati, mentineti-va sanatoase!


One thought on “Faci sport? Afla de ce are organismul tau nevoie de magneziu (partea a II-a)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *