Exercitii pe care le recomand in cazul durerilor de spate

Traim intr-o era a modernismului, iar asta se vede la orice nivel din vietile noastre. Fie ca vorbim despre modul in care am ajuns sa transformam gadgeturile in parte importanta din viata noastra, fie ca vorbim despre felul in care majoritatea joburilor s-au mutat la birou, restul fiind automatizat- diferentele se observa.

Pe langa partea pozitiva a acestei evolutii, exista, evident, si mici parti negative. In aceasta categorie se incadreaza sedentarismul. Stiu ca majoritatea dintre voi, care imi cititi blogul, sunteti persoane active, iar pentru asta va felicit. Insa, chiar si asa, din cauza orele lungi petrecute pe scaunul de birou, pe scaunul din masina, din metrou s.a.m.d, sunt convins ca fiecare ati experimentat la un moment dat dureri de spate la final de zi. Este un sindrom al sedentarismului fie el 100% activ, fie pasiv (ca in cazul majoritatii de aici, de pe blog).

Tendinta majoritatii, atunci cand vorbim despre aceste dureri de spate de la final de zi, este sa le ignore. Facem un dus fierbinte, ne vedem de treburile de prin casa si, cand vine vremea, ne bagam in pat si dormim. Oare e bine sa facem astfel? Nu chiar! Orice durere din corp lasata in voia sortii ajunge sa ne dea batai de cap.

Aceste dureri de spate, daca le ignoram, posibil sa se intensifice in timp, daca nu chiar sa devina cronice. Asadar, chiar daca in prima faza nu le dam foarta multa atentie, durerile de spate de la final de zi trebuie luate in serios si tratate.

Sa va spun cum tratam durerile de spate chiar la noi acasa

Nu am fost niciodata mare fan al tratamentelor pe baza de medicamente. Nu le neg efectele eficiente, insa, intotdeauna arunc un ochi si pe partea cealalta- partea reactiilor si efectelor adverse. Majoritatea medicamentelor ataca stomacul si/sau ficatul. Din acest motiv, incerc sa tratez micile dureri de la nivelul corpului cat mai natural posibil. Desigur, nu vreau sa fiu inteles gresit- eu ma refer la afectiuni minore ca o durere de spate, care apare dupa o zi de stat la birou, de exemplu. In niciun caz nu recomand tratarea personala sau indiferenta in cazuri de sanatate serioase. Intotdeauna am recomandat o relatie stransa cu doctorul- el stie cel mai bine ce ne este necesar.

Sa revenim, insa, la durerile noastre de spate, care ne dau batai de cap dupa zilele lungi petrecute la birou.

Ceea ce va recomand este foarte simplu si la indemana oricui. Este vorba despre 3 tipuri de exercitii, pe care le puteti face chiar la voi acasa si care sunt 100% eficiente. M-am gandit ca poate nu in fiecare zi, dupa birou, apucati sa mai faceti un antrenament full. Pentru zile ca astea, sper ca recomandarea mea sa va fie de folos.

3 tipuri de exercitii care ajuta in atenuarea durerilor de spate

1.Pilates

Clasicele exercitii de pilates s-au dovedit a fi foarte eficiente pentru tratarea durerilor de spate. Imbucurator este faptul ca facand pilates la modul constant, vei observa ca nu doar ca tratezi durerile de spate, dar pe termen indelungat, acestea vor disparea definitiv.

Un beneficiu bonus al exercitiilor pilates este si imbunatatirea flexibilitatii.

2.Streching

Va recomand cu incredere exercitiile de stretching, atunci cand va confruntati cu dureri de spate, eficienta acestora fiind confirmata si de studii efectuate.

Orice tip de stretching iti garanteaza rezultatul dorit- fie ca e stretching static, fie ca e dinamic.

3. Yoga

Am observat ca multa lume este cumva sceptica in ceea ce priveste practica yoga. Ce nu am reusit sa inteleg este de ce aceasta reticenta.

Sa stiti ca exercitiile de baza yoga sunt foarte benefice pentru momentele alea de la final de zi, cand durerea de spate ne strica buna dispozitie. Majoritatea pozitiilor de yoga sunt extrem de benefice cand vine vorba de durerile lombare. De ce? Pentru ca reusesc sa combine intr-un mod placut stretchingul, cu pozitii de balans si exercitii de intarire a muschilor.

In plus, facand cateva exercitii de yoga seara, nu doar ca veti scapa de durerile de spate, dar va veti simti si mult mai calme- yoga fiind o practica cunoscuta pentru efectele pozitive pe care le are asupra eliminarii stresului.

Iar la final de tot, dupa ce v-ati imblanzit durerile de spate cu oricare dintre cele 3 tipuri de exercitii pe care vi le recomand, zic ca este momentul unui mic rasfat- o baie fierbinte, cu uleiuri aromatice de baie si incheiati ziua intr-o stare foarte buna.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *