Este zaharul brut o alegere mai buna decat zaharul rafinat?

Atunci cand urmaresti sa-ti echilibrezi stilul de viata si vrei sa punctezi si regimul alimentar, o strategie des intalnita, care da si rezultate presupune sa optezi pentru alternative mai nutritive si sanatoase ale alimentelor pe care le mananci deja.

De exemplu, in locul painii obisnuite, optezi pentru painea din cereale integrale. Decat sa alegi un iaurt indulcit, mai bine optezi pentru un iaurt grecesc, bogat in proteine, caruia ii adaugi tu fructe proaspete, fara adaos de zahar.

Si, din moment ce zaharul si indulcitorii artificiali sunt doua dintre elementele de baza ale unei alimentatii gresite, vine intrebarea fireasca- este zaharul brut o alternativa sanatoasa a zaharului rafinat?

Iata ce trebuie sa stii despre cele doua tipuri de zahar din punct de vedere nutritional.

Profilul nutritional al zaharului brut si al celui rafinat

Desi multa lume sustine cu vehementa ca zaharul brut este o alternativa sanatoasa a zaharului rafinat, doar pentru ca este mai putin prelucrat, imi pare rau sa spun ca nu este deloc adevarat. Intr-adevar, zaharul brut nu este trecut prin atatea procese de prelucrare, ca cel rafinat. Insa, profilul nutritiv al celor doua tipuri de zahar este acelasi. Atat zaharul brut, cat si cel rafinat au acelasi numar de calorii si acelasi numar de carbohidrati.

Cum trateaza organismul zaharul rafinat si pe cel brut

Regula conform careia trebuie sa ne tinem cat mai departe de produsele procesate se aplica, desigur. Insa, nivelul de procesare nu este singurul de care trebuie sa tinem cont. La fel de important este si modul in care corpul nostru proceseaza alimentele pe care le alegem.

In ceea ce priveste zaharul brut si cel rafinat, modul in care sunt procesate din punct de vedere metabolic este identic. Asta inseamna ca efectele asupra organismului sunt la fel de nocive si in cazul excesului de zahar rafinat, dar si in cazul excesului de zahar brut.

Concluzia?

E simpla! Nu conteaza de care zahar alegi sa consumi, ci conteaza cat consumi! Specialistii recomanda sa ne limitam la un aport de 10% din numarul de calorii zilnice. De exemplu, daca consumam 2000 de calorii zilnic, doza sanatoasa de zahar in ziua aia nu trebuie sa depaseasca 50 de grame.

Asadar, cand vine vorba de zahar exista o singura mare regula- consuma-l cu moderatie. Consumul responsabil de zahar are efecte benefice vizibile- scazi in greutate, nivelul glicemiei este echilibrat si intregul organism se comporta mult mai sanatos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *