E sanatos sa mancam seara? Afla cand si ce Va recomand

Masa de seara a trezit intotdeauna controverse. Unii o scot definitiv din discutii, altii ii cauta argumente pro puternice. Motivele celor doua tabere stau la poli opusi, cumva. Tabara celor care exclud masa de seara din meniul zilei sunt cei care au facut o fixatie pe ideea de slabit, iar ceilalti sunt cei care sustin un mod de viata echilibrat si sanatos.

Cred ca este evident in care tabara ma situez. In mod clar nu in a celor necumpatati. Evident, masa de seara este esentiala in structura unui regim alimentar echilibrat si sanatos. De aceea, astazi vorbim putin despre asta, pentru ca sunt convins ca printre voi sunt cateva care sar peste mesele de seara, pacalindu-se ca vor slabi rapid si sanatos asa.

O regula principala a mesei de seara: nu mancam fix inainte de somn

Este nesanatos sa servim masa de seara, dupa care, imediat sa ne intindem, sa dormim. In felul asta nu facem decat sa punem greutate asupra organismului nostru. Va recomand sa luati masa de seara cu trei-patru ore inainte de culcare.

Mancand tarziu, inainte sa ne bagam in pat riscam sa avem o noapte plina de insomnie, organismul nostru fiind activ, pentru a procesa mancarea abia ingerata.


Ce nu va recomand sa mancati seara

Pentru ca nu vreau sa se faca nicio confuzie, am sa va enumar si cateva alimente nerecomandate pentru masa de seara.

Alimente nerecomandate pentru masa de seara

  • painea fie ea si integrala sau cu seminte nu are ce cauta in meniul mesei de seara
  • cerealele, ca si paine, nu este un aliment recomandat pentru cina. Ingreuneaza organismul servite la aceasta parte din zi
  • mamaliga
  • orez brun, nedecorticat
  • legume sau leguminoasele cu amidon- cartofi, mazare, linte sau naut
  • tocaturi cu grasimi- chiftelele sau micii
  • oleaginoasele
  • zahar sau orice derivate ale acestuia ori preparate in compozitia carora se gaseste
  • unt, smantana sau branzeturi grase
  • mezeluri

Desigur, lista poate continua mult si bine. Ce am vrut sa prezint aici au fost acele alimente care poate pe unele dintre voi le pacalesc. De exemplu, painea integrala este alternativa sanatoasa a painei albe. Si din cauza asta multa lume e confuza si crede ca e ok sa o consumam la orice masa din zi. Gresit! Este recomandata doar la micul-dejun, cu moderatie.

Concluzia….

Asadar, de aici putem trage o concluzie clara si simpla. Masa de seara trebuie sa fie cea mai usoara masa a zilei si sa se serveasca cu trei-patru ore inainte de ora culcarii.

Mancati cat mai usor- salate si putina carnita slaba pentru proteine; mancati cu moderatie si mancati la timp si in felul asta va veti bucura de un organism sanatos. Mai mult decat atat, respectand principiile mesei de seara mai sus enuntate va tineti silueta in siguranta. Asta in cazul in care inca va temeati ca masa servita seara va pune in pericol silueta pentru care lucrati atatea ore la sala sau acasa. Adevarul este ca daca servim masa de seara la ora corecta, avand meniul corect, organismul nostru ramane intr-un echilibru, iar noi ne tinem departe de excesele alimentare.

Asta a fost pentru astazi. Sper ca informatiile sa va fie folositoare. Aveti grija de voi si mentineti-va sanatoase. Numai bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *