Descopera efectele stresului asupra sistemului nostru digestiv

V-ati gandit vreodata de ce atunci cand treceti printr-o situatie tensionata, aveti acea senzatie de „gol in stomac”? Sau cand va indragostiti spuneti ca „am fluturi in stomac”? Nu vreau sa stric romantismul momentului, insa, toate aste se intampla pentru ca sistemul nostru digestiv este in comunicare directa si constanta cu creierul nostru. Orice emotie sau stare cognitiva are impact asupra procesului de functionare a intestinelor si viceversa.

De aceea, stresul este un factor puternic influentator asupra sanatatii sistemului nostru digestiv. De asemenea, sanatatea sistemului digestiv poate influenta nivelul de stres cu care ne confruntam.

Cum ne afecteaza stresul microbiomul intestinal

Stiati ca la nivel intestinal se produce 90% din totalul de serotonina din organism? Serotonina este ceea ce mai numim si „hormonul fericirii”. Poate nu degeaba se spune si ca probioticele sunt „prozacul oferit de natura”.

Probabil va intrebati care este procesul prin care stresul afecteaza in vreun fel microbiomul intestinal si invers.

Ei bine, totul are legatura cu echilibrul bacteriilor din intestine. Stiati ca la nivel intestinal producem niste neurotransmitatori inhibitori sau excitatori? Acestia joaca un rol foarte important- cresc nivelul stresului. Atunci cand la nivelul acestor neurotransmitatori se instaleaza dezechilibrul bacterian, atunci ne confruntam cu ceea ce se cheama secretarea unei cantitati mari de adrenalina. Iar cand nivelul de adrenalina este peste masura, atunci avem de-a face cu sindromul stresului cronic.

Cum facem sa ne tinem departe de efectele stresului asupra sistemului digestiv

Totul tine de disciplina. Trebuie sa reduceti alimentele cu rol inflamator, sa aveti grija de sanatatea sistemului digestiv alegand un regim alimentar echilibrat, bogat in alimente care stimuleaza echilibrul florei intestinale.

Alimente cu efect inflamator

Pe care, evident, iti recomand sa le eviti pe cat posibil: porumbul, soia, produsele lactate, zaharul, glutenul. Tine-te cat mai departe de aceste ingrediente si sanatatea sistemului tau digestiv nu va fi periclitata.

Dieta ta trebuie sa includa mai multe alimente terapeutice

Asa cum exista alimente cu efect inflamator, asa exista si alimente care sustin absorbtia nutrientilor, reducand reactiile inflamatorii.

Cateva dintre aceste alimente sunt: chefirul, iaurtul, muraturile sau varza murata, suplimentele de colagen, supa de oase .

Odihna pentru sistemul tau digestiv

Atunci cand trecem printr-o perioada stresanta, organismul nostru se muta de modul „lupat sau fugi”. Asta inseamna ca intra intr-un proces de functionare automatizat, iar digestiei ii se acorda prea putina atentie.

La nivelul organismului asta se manifesta printr-un nivel scazut de enzime digestive.

De aceea, ni se recomanda ca atunci cand trecem prin perioade stresante, sa avem grija sa nu consumam mancaruri grele. Sa dam sistemului digestiv sansa de a „se odihni”. Recomand supele pentru astfel de zile.

Tine-ti sub control emotiile

Si nu in ultimul rand, o modalitatea prin care putem combate efectele negative ale stresului asupra sistemului digestiv este meditatia sau antrenamentele fizice.

Atat meditatia, cat si antrenamentele reusesc sa ne elibereze mintea de stres si sa creasca nivelul endorfinelor din corp. Asa ca, atunci cand te simti coplesita de emotii si stres, ia-ti putin timp pentru tine, pentru a-ti recastiga controlul asupra starii tale emotionale.

Asta a fost si pentru astazi. Va doresc o saptamana minunata!

One thought on “Descopera efectele stresului asupra sistemului nostru digestiv

  1. Pingback: Cum ne ajuta proteinele sa slabim - Mentine-te Sanatos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *