Descopera beneficiile pe care le ascunde soia. Dar oare are si riscuri consumul de soia? Haide sa aflam impreuna!

In compozitia soia intalnim numai proteine de inalta calitate. Acestea fiind spuse, este evident ca avem de-a face cu un aliment sanatos, care ar trebui sa faca parte din dieta noastra.

Exista, insa, cateva studii care sustin ca un consum exagerat de soia prezinta anumite riscuri. Despre asta si nu numai vom vorbi in articolul de astazi.

Ce proprietati ascunde soia

Stiati ca soia este o leguma?  O leguma de foarte mare ajutor atunci cand iei decizia de a renunta la consumul de ca rne si lactate. Si nu zic asta doar pentru ca poti usor sa fii pacalita de gustul chiftelutelor din soia. Ci pentru ca soia constituie o sursa bogata de grasimi sanatoase, vitamine, proteine, minerale, dar si fibre! Nu-i de mirare, asadar, ca lista de beneficii pe care ni le ofera soia este destul de bogata.

Compozitia nutritionala a soia este incredibila, dupa cum deja ti-am suflat mai devreme. In soia intalnim grasimi sanatoase polinesaturate ca Omega-3, fibre solubile si insolubile, minerale si vitamine.

Si pentru ca tot am adus vorba de minerale, da-mi voie sa-ti spun ca in soia gasesti o sursa bogata de calciu, magneziu, potasiu, fier si sodiu.La fel de bogata este soia si cand vorbim despre vitamine. Aceasta contine vitamina A, B1, B2, C, D si E.

Cercetatorii ne atrag atentia, insa, ca fitoestrogenii, care sunt hormoni vegetali si care se gasesc si in soia, pot declansa dezechilibre endocrinologice. Asta, insa, numai daca faci exces de soia!

Beneficiile aduse de consumul de soia

Medicii si specialistii recomanda consumul de soia in cazul anumitor afectiunii, cum ar fi: astenia, hepatita, reumatismul, hipertensiunea arteriala, obezitatea, convalescenta si multe altele.

Mai mult decat atat, soia este foarte buna pentru voi, femeile. In compozitia soia am zis ca intalnim fitosterolii, lecitina si acizii grasi Omega-3. Aceste trei componente, impreuna cu altele din soia fac foarte bine unei femei, reusind sa reduca si, in final,  sa stopeze, dezvoltarea anumitor afectiuni grave de la nivelul sanilor.

Si asta nu e tot! Soia are efecte benefice si asupra tractului digestiv, facand mai facile procesele digestive si de asimilare.

De asemenea, daca te confrunticu probleme menstruale. sa stii ca, consumul de soia iti ajuta foarte mult in reglarea acestuia.

A, si era sa uit! Soia este alimentul de baza atunci cand iei hotararea de a face trecerea la un regim alimentar vegetarian. Cu ajutorul soia reusesti sa suplinesti proteinele animale.

Contraindicatii in cazul consumului de soia

In cazul doamnelor insarcinate sau care alapteaza, nu se recomanda consumul de soia, dar nici al derivatelor din soia. Nici in alimentatia bebelusului nu este recomandat sa se incadreze soia sau produse din soia, pentru ca riscul de a inhiba dezvoltarea sistemului imunitar este iminent.

Ce de la Administratia alimentelor si medicamentelor din SUA (FDA- Food and Drug Administration ) ne recomanda un consum moderat de soia, mai exact de 25gr / zi de soia. Un consum care depaseste aceasta cantitate recomandata, presupune asumarea unor riscuri- reactii adverse nedorite.

Se poate sa se faca si supradoza de consum de soia! Supradozajul ar putea, ulterior, sa fie responsabil pentru adevarate neplaceri:  iritatii gastrointestinale, stari de greata, tulburari ale mensturatiei, dar si dezechilibre tiroidiene.

 

Asadar, soia este o leguma cu multe beneficii, dar este si o leguma care impune o anumita disciplina in consumarea ei. Atata timp cat nu facem excese, nu vom face decat sa ne bucuram de beneficiile aduse de aceasta leguma. Pana data viitoare, numai bine va doresc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *