Descopera 4 proprietati minune ale spanacului

Spanacul face parte din familia Spinacia Oleracea si, trebuie sa recunosc, mie imi place foarte mult. Este bogat in nutrienti si, mai mult decat atat, este si foarte delicios. In articolul de astazi iti prezint beneficiile pe care ti le ofera consumul de spanac. Curioasa sa le descoperi?

 

Caracteristici ale spanacului

Am fost surprins cand am descoperit ca, in fapt, spanacul este o sursa bogata de minerale, vitamine si fitonutrienti. Nu-i de mirare ca specialistii in nutritie  recomanda consumul regulat de spanac.

Locul de origine al spanacului este Orientul Mijlociu, fiind cultivat in Persia de cu multi ani in urma. Din Persia, spanacul a calatorit in China, unde a ajuns acum 1500 de ani. Si abia cu cateva sute de ani in urma, spanacul a patruns si in Europa. Nu i-a luat mult, insa, sa devina un ingredient foarte indragit printre bucatarii de mancaruri traditionale europene.

Stiai ca numai 100 de grame de spanac iti ofera doza de fier necesara corpului tau(conform celor de la garbo.ro)? Pentru cine nu stia, fierul este esential pentru celule rosii din sangele nostru. Acesta contribuie la oxidarea si diminuarea unor anumite enzime.

Nutrienti pe care ii gasim in spanac

• Vitamina K, A, C, B1, B2, B3
• Acid folic
• Iod
• Magneziu
• Acid Omega-3
• Potasiu
• Cupru
• Seleniu
• Calciu
• Fier
• Mangan
• Zinc
• Etc.

 

4 Beneficii uimitoare ale spanacului

1. Un aliat de incredere impotriva colesterolului rau

Alegand sa consumi spanac  in mod regulat reusesti sa-ti echilibrezi metabolismul grasimilor si, astfel, colesterolul daunator din sangele tau scade in mod simtitor.

Nu-i de mirare ca spanacul este unul dintre cele mai recomandate alimente in dietele persoanelor care sufera de afectiuni cardiovasculare.

2. Aduce multe beneficii sistemului tau imunitar

Consumul regulat de spanac functioneaza asemeni unui scut pe care il construiesti in jurul sistemului tau imunitar. Aportul bogat de nutrienti, minerale si vitamine este extrem de benefic in  „securitatea” sistemului nostru imunitar.

Stiai ca mancand spanac te tii la distanta de raceli si inflamatii care ar putea aparea in orgasnimul tau?

3. Benefic si pentru sistemul muscular si osos

Continutul bogat de vitamina K din organismul tau este foarte important pentru sanatatea sistemului tau osos. Dincolo de vitamina K, spanacul mai contine si calciu si magneziu, care sunt foarte benefice sistemului muscular.

4. Are grija de  sistemul tau digestiv

Spanacul este foarte bogat si in fibre. iar continutul ridicat de fibre din spanac ajuta foarte mult in purificarea sistemului tau digestiv si a ficatului.

Asa ca, mananca cat mai mult spanac, acum cat inca il gasesti pe galantarele pietelor.

 

Asta a fost si pentru astazi, dragelor. Sper ca pe cele care nu prea consumau spanac inainte, sa le fi convins sa-i dea ceva mai multe sanse. Data viitoare, va voi prezenta si cateva retete sanatoase pe baza de spanac.

Tine-ti minte- tot ce-i verde si vine din natura, este plin de sanatate pura. O dieta echilibrata, bazata pe foarte multe legume si fructe face minuni pentru organismul si sanatatea voastra. Nu am sustinut niciodata vegetarianismul sau veganismul. Insa, trebuie tinut minte ca intr-o dieta sanatoasa, aportul de carnuri trebuie sa fie intotdeauna mai mic!

Pana data viitoare, mentineti-va frumoase si sanatoase! Numai bine!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *