De ce avem nevoie de suplimente de vitamina D iarna?

Vitamina D se gaseste in suita vitaminelor esentiale organismului nostru. Aceasta este responsabila pentru sanatatea muschilor nostri, pentru mentinerea echilibrului la nivelul glandelor endocrine, dar si pentru o buna functionare a sistemului nervos. Ingrijorator este faptul ca majoritatea dintre noi sufera de carente de vitamina D.

Ceea ce face ca vitamina D sa fie speciala fata de celalalte vitamine este mecanismul sau de activare. Aceasta are ca sursa radiatiile ultraviolete.

Cu alte cuvinte, ne incarcam cu vitamina D atunci cand intram in contact cu lumina solara. Desigur, procesul este unul mult mai amplu. Noi stam la soare,iar in pielea noastra se formeaza un compus asemanator colesterolului. Acesta este transportat via sange, tocmai pana la ficat. Aici, vitamina este metabolizata si, ulterior, transportata la rinichi, unde este activata.

Pentru a ne bucura de necesarul zilnic de vitamina D, tot ce trebuie sa facem este sa ne expunem pentru media 15 minute la soare. Iarna, insa, si doar 15 minute de soare par imposibile.

 

De unde luam vitamina D iarna, cand soarele sta mai mult ascuns

Am spus deja- in sezonul rece, soarele nu prea ne mai asigura necesarul de vitamina D. Vremea este mai tot timpul inchisa, cu nori pe cer si zile friguroase, gri. Ce e de facut in cazul asta? Specialistii ne sfatuiesc sa suplimentam vitamina D printr-o alimentatie bogata in aceasta vitamina. De asemenea, putem apela si la suplimente alimentare.

Sursa bogata de vitamina D- ouale si pestele gras

Am fost surprins sa aflu ca nu foarte multe alimente ofera si resurse de  vitamina D. Insa, cele mai bogate in vitamina D sunt pestele gras, galbenusul de ou, cerealele integrale si lactatele.

Atata doar ca nu este suficient sa mancam aceste alimente pentru a ne asigura doza zilnica necesara de vitamina D. Toate aceste alimente la un loc ne ofera doar 100 de unitati internationale (UI) de vitamina D, in vreme ce organismului nostru ii sunt necesare 800 UI, iar in sezonul rece doza necesara poate ajunge si la  1000 UI. Din aceste motive, suplimentele naturale sunt mai mult decat necesare.

Iata principalele beneficii pe care ni le aduce vitamina D:

  • Previne rahitismul la copii si osteoporoza ori osteomalacia la adulti;
  • Este utila persoanelor care sufera de hipertensiune arteriala, in stadii incipiente ajutand la normalizarea valorilor tensiunii;
  • Previne ateroscleroza, fiind astfel indirect implicata in reducerea riscului de infarct si accident vascular cerebral;
  • Joaca un rol imunitar important, prevenind infectiile, alergiile si bolile autoimune. Lipsa vitaminei D, conform studiilor, este asociata cu boli autoimune si scleroza multipla, cu prevenirea mai multor tipuri de cancer (de prostata, de piele, de san), cu prevenirea astmului si asa mai departe;
  • Este un antidepresiv natural;
  • Ajuta in managementul diabetului (sursa kudika.ro)

 

Asadar, mare grija la carentele de vitamina D! Vremea rece este din ce in ce mai prezenta. Din fericire, inca ne mai bucuram de razele soarelui din cand in cand. Asta, insa, nu o sa mai tina foarte mult. Prin urmare, sper ca articolul de astazi sa va fie de folos.

Pana data viitoare, aveti mare grija de voi si de cei  dragi voua. Numai bine! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *