De ce 10 minute de mers pe jos fac bine sanatatii tale

De-a lungul timpului, planul zilnic de 10.000 de pasi s-a bucurat de o mare popularitate. S-a spus chiar ca este cea mai eficienta cale de a-ti mentine sanatatea, prin cel mai simplu si la indemana exercitiu- mersul pe jos.

Nu cred ca mai este pentru nimeni o noutate ca programele de exercitii trebuiesc urmate conform unui orar constant. Iar sa faci 10.000 de pasi pe zi, parca nu suna atat de imposibil, nu-i asa? Ei, bine, pentru persoanele obisnuite cu un stil de viata sedentar, atingerea unei bariere de 10.000 de pasi poate fi de-a dreptul descurajanta. Insa, prin articolul de astazi vreau sa conving persoanele care abia acum si-au asumat responsabilitatea schimbarii stilului de viata, ca pot incepe printr-un program simplu- 10 minute de plimbare pe zi.

Doar 10 minute pentru sanatatea ta

Eficienta unui exercitiu fizic nu sta intotdeauna in cat dureaza acel exercitiu, ci si in calitatea lui, daca pot spune astfel.

Recent s-a lansat un documentar, marca BBC, realizat de profesorii de activitate fizica de la Universitatea Sheffield Hallam din Marea Britanie- Michael Mosley si Rob Copeland. Acestia sustin ca, atunci cand sunteti la inceput si abia incepeti sa lasati in urma stilul de viata sedentar, plimbarile scurte de 10 minute, facute la o intensitate mare, sunt foarte eficiente in arderea caloriilor.

Cresterea ritmului cardiac in mai multe etape de cate 10 minute-plimbare pe zi prezinta efecte benefice la nivelul sanatatii generale. Grasimea corporala scade, nivelul de colesterol din sange se regleaza, metabolismul este stimulat si asa mai departe.

In plus, pe langa eficienta, plimbarile de 10 minute sunt mult mai usor de „suportat” pentru psihicul cuiva care e obisnuit sa nu faca deloc miscare. Intr-adevar, pentru un om sedentar ideea unui program de antrenament strict si constant poate parea teribila si greu de indeplinit. De aceea, daca sunteti si voi incepatoare in fitness, recomand sa incepeti cu un program atat de simplu- cel putin 10 minute de mers pe jos zilnic! In felul asta, va obisnuit organismul cu efortul, dar si cu ideea disciplinei unui program.

Nici nu trebuie sa depui efort!

Si spun asta tocmai pentru cele pe care inca le sperie asumarea responsabilitatii unui program de antrenament. 10 minute de mers pe jos zilnic este la indemana oricui. Oricui care nu se complace, desigur, in starea de sedentarism si confort exagerat.

Dimineata, de exemplu! In loc sa optati pentru varianta Uber sau masina personala, mai bine alegeti metroul si plimbarile dintre acasa-statia de metrou-birou si invers. Ritmul va fi oricum unul usor grabit, numai bine- ajungeti la timp si la birou si bifati si cele 10 minute de mers pe jos zilnic.

O alta varianta si mai placuta- plimbatul catelului. Aveti catel? Minunat! In loc sa il mai scoateti doar in fata blocului sau in parculetul de caini, unde isi vede singur de joaca, plimbati-va putin cu el, Alergati cu el, jucati-va. In felul asta faceti si minimum necesar de fitness si va distrati si alaturi de urechiatul mic al familiei 🙂

Variante sa parcurgeti cele 10 minute de mers pe zi intr-un mod placut, tot sunt, vorba aceea! Important este sa renuntati la confort si sa dati dovada de vointa. Pana la urma, faceti asta pentru sanatatea voastra. Si cum va spun de fiecare data- frumusetea sta tot in sanatate. Asa ca, mentineti-va sanatoase si, daca v-ati hotarat sa va schimbati stilul de viata- incepeti cu 10 minute de mers pe jos zilnic. Apoi, va astept la antrenamente!

Saptamana frumoasa va doresc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *