Curmalele: Efecte asupra sanatatii noastre. Beneficii & contraindicatii

„Fructele paradisului”, cum li se spune in Orient, curmalele se bucura de o popularitate crescuta, datorata beneficiilor multiple pe care le aduc corpului si organismului nostru. Delicioase si usor de gasit in mai toate magazinele sub forma deshidratata, curmalele ar trebui sa fie parte din regimul tau alimentar. Daca intentionezi sa renunti la consumul de zahar, curmalele sunt substitutul cel mai la indemana. Le poti folosi chiar si pentru a indulci anumite preparate. Dincolo de asta, nu sunt deloc de neglijat beneficiile pe care le aduc acestea sanatatii noastre. Specialistii in nutritie recomanda sa consumam 5 curmale pe zi, atat pentru sanatate, cat si pentru silueta si frumusete. 

 

Continutul nutritional al curmalelor

Cand am spus ca sunt un bun substitut al zaharului, probabil v-ati gandit ca aceste fructe reprezinta un risc pentru silueta voastra. Nu-i deloc asa! Dimpotriva! Curmalele reusesc sa ne surprinda prin continutul foarte scazut de calorii. Asadar, daca tineti la siluetele voastre, puteti consuma curmale fara nicio retinere.

Curmalele vin sa ne ofere un continut bogat in fier si acid folic, fiind un bun tratament naturist al starilor de anemie. Mai mult decat atat, continutul de zaharuri sanatoase din curmale se absorbe lent la nivelul intestinului, ceea ce face glicemia sa fie in echilibru si protejeaza pancreasul.

Tot in curmale gasim si un aport bogat de vitamina A, E, C, complexul de vitamina B, potasiu, calciu, antioxidanti, magneziu, proteine vegetale, fosfor, sodiu, cupru, fier, mangan si altele.

Beneficiile aduse de consumul de curmale

Sunt o sursa sanatoasa de energie

Cum v-am sugerat deja, curmalele sunt un substitut sanatos al zaharului din alimentatie. Le puteti folosi in prepararea smoothie-urilor, sau ca indulcitor pentru prajituri- macinandu-le. Pentru ceaiuri si cafea, recomand prepararea sau cumpararea siropului de curmale.

Curmalele pun STOP anemiei

Continutul bogat de fier si acid folic din curmale fac ca acestea sa fie recomandate zilnic in dieta celor care sunt predispusi la anemie sau se confrunta deja cu aceasta.

Daca te confrunti cu neplacerile constipatiei, mananca curmale!

Deseori, atunci cand urmam un regim alimentar mai strict, suntem predispusi sa ne confruntam cu neplacerile constipatiei. Un mod sanatos si eficient de a scapa de aceasta stare incomoda este sa consumam cele 5 curmale recomandate zilnic. Pentru cine nu stia deja- curmalele sunt considerate si un aliment laxativ. De ce? Pentru ca in curmale gasim o sursa buna de fibre alimentare- atat solubile, cat si insolubile, care actioneaza asupra tractului digestiv, sustinand o digestie sanatoasa.

Contraindicatii

Aveti grija, insa! Doza zilnica recomandata este de 5 curmale deshidratate pe zi! Nu va sfatuiesc sa o depasiti, pentru ca riscati sa va confruntati cu reactiile adverse. Stim deja ca orice exces cauzeaza probleme. Totul se consuma cu limita, iar aceasta „regula” se aplica si in cazul acestor fructe. Consumul in exces de curmale poate duce la aparitia iritatiilor la nivelul pielii, la confruntarea cu dureri de stomac sau la aparitia hiperkalimiei.

Hiperkalimmia este afectiunea care presupune un nivel crescut de potasiu in sange, care dauneaza destul de serios inimii.

 

In concluzie, ce face bine, poate face si rau, daca nu ai masura! Limitati-va la consumarea a 5 curmale pe zi si nu veti face decat sa va bucurati de beneficii. Mentineti-va sanatoase, aveti grija de voi, de ceea ce mancati si de sufletul vostru. Pana data viitoare, va doresc numai bine, soare si frumos! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *