Cum sa te dedici mancatului sanatos

Intotdeauna esti prezenta la antrenament atunci cand ai stabilit? Nu-i asa ca ai observat ca esti din ce in ce mai puternica si faci mai multe flotari, mai multe abdomene decat faceai la inceput? Stii de ce? Datorita perseverentei tale! Dedicarea da intotdeauna rezultate, de aceea, recomand sa aveti aceeasi perseverenta si vointa si cand vine vorba de alimentatie.

Aud deseori oameni spunand „fac sport, ca sa-mi permit sa mananc orice imi doresc!”. Personal, nu consider ca este atitudinea benefica. Unele lucruri, desi gustoase, pur si simplu nu ne fac bine. Si cand spun ca nu ne fac bine, nu ma refer doar la silueta, ci la efectele pe care le au asupra sanatatii organismului nostru.

Asadar, atitudinea benefica ar fi- fac sport si mananc sanatos, ca sa traiesc sanatos. Prin urmare, determinarea si disciplina pe care le investim in antrenamente, trebuie sa le investim si intr-un stil alimentar sanatos.

In articolul de astazi vreau sa va ajut putin pe partea asta cu alimentatia si sa va vand cateva startere de idee, care sa va ajute in a manca sanatos timp indelungat.

Mananca constient!

Stiu ca v-am mai zis asta, insa, este unul dintre principiile de baza ale alimentatiei sanatoase. Atunci cand consumam mancare pentru ca avem nevoie si nu pentru ca am cazut prada emotiilor si poftelor, atunci putem spune ca mancam sanatos.

Sunt persoane care mananca pe sistem nervos. Atunci cand se confrunta cu situatii stresante, isi gasesc confortul in mancare. Iar asta este un obicei care nu face decat sa dauneze sanatatii, pe termen lung. Asa ca, atunci cand va vine sa dati fuga la frigider, ganditi-va inainte „chiar imi este foame sau mananc din alte motive?”. Daca raspunsul nu este „da, chiar imi este foame”, atunci nu vad motive pentru care sa deschideti frigiderul.

Gandeste-te pe termen lung

In mod normal, dar gresit, oamenii confunda „mancatul sanatos” cu dieta. Si uite asa, in mintea lor, conceptul de mancat sanatos e ceva ce poate face bine si urmat pe termen scurt. Ei bine, stiti deja ca nu sustin prea mult ideea asta de dieta, ci mai degraba sustin un stil de viata echilibrat, care presupune o alimentatie sanatoasa. Iar asta isi are radacinile intr-un regim alimentar echilibrat sustinut pe termen lung! Mancatul sanatos este, intr-adevar, un stil de viata , pe care toti ar trebui sa-l adoptam.

Dezvolta-ti noi obiceiuri

Cine urmeaza reteta dietelor de scurta durata sustine ca e nevoie de multa vointa pentru a te tine de regimul alimentar pe care il presupun acestea. Insa, eu vin si va intreb- daca mancatul sanatos ar deveni un obicei, ar mai parea cuiva greoi de facut? Ar fi ca dusul din fiecare dimineata- ceva obisnuit, care ne-a intrat in rutine si obicei.

De aceea, daca vrem sa ne schimbam regimul alimentar intr-unul sanatos, este benefic sa ne setam noi obiceiuri. De exemplu, nicio masa fara legume/ nicio dimineata fara un pahar de apa pe stomacul gol s.a.m.d.

Cu pasi mici, reusim sa ne obisnuim organismul sa faca alegeri sanatoase. Odata ce reusesti sa-ti faci un obicei dintr-un tel, alege altul si, uite asa, fara macar sa-ti dai seama vei vedea ca ti-ai schimbat total viata.

Fa-ti timp sa gatesti!

Acesta este un pas foarte important pentru cand te hotarasti sa mananci sanatos. Asa ai control asupra a tot ce mananci si cat mananci. Nu te pricepi prea bine la gatit? Nu-i nimic, nimeni nu s-a nascut invatat. Poti incepe cu retete simple, usor de preparat. Sunt destule recomandari si aici, pe blog 🙂 – in fiecare vineri, avem rubrica Reteta de Weekend.

Daca urmarim sa punctam toate cele 4 idei de mai sus, mancatul sanatos devine usor-usor un stil de viata si nu ceva ce aduce mai degraba a bataie de cap, pentru cei care prefera dietele de scurta durata, din pacate, fara rezultate.

Asta a fost si pentru astazi. Va doresc o saptamana super, plina de reusite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *