Cum faci in mod corect cooldown-ul dupa antrenament

Una dintre primele reguli de care ti se spune sa tii cont cand pornesti in journey-ul de fitness este ca incalzirea este extrem de importanta. Dar, desi de multe ori trecuta cu vederea, la fel de important este si cooldown-ul de dupa antrenament.

Haideti sa aflam ce, de ce si cum se face in mod corect un cooldown, pentru a te tine departe de posibile accidente neplacute.

Ce presupune cooldown-ul?

Cooldown-ul are ca scop reechilibrarea ritmului cardiac, a temperaturii corpului si, nu in ultimul rand, regleaza ritmul respiratiei.

In mod normal acesta consta in stretching care vizeaza muschii suprasolicitati in timpul antrenamentului.Durata unei sesiunii eficiente de cooldown este de 5 – 10 minute.

De ce este important ca fiecare antrenament sa se termine in cooldown?

Din numerose motive, care aduc beneficii:

  • Reechilibreaza ritmul cardiac si cel al respiratiei
  • Previne starile de ameteala
  • Reduce efectul de spasm muscular sau crampe
  • Reduce durerile musculare si rigiditatea din muschi

Un cooldown ca la carte

3 -5 minute de exercitii fizice la o intensitate mai mica: concentrati-va asupra respiratiei. In felul asta reusiti sa reechilibrati ritmul respiratiei si cel cardiac

5 minute de intindere a muschilor vizati de atrenament. Alegeti 3-5 seturi de intinderi si executati-le timp de 20 de secunde fiecare.

3 Intinderi pe care le poti integra in cooldown-ul tau

Standing Toe Touch Strech– care este ideala pentru tendoane, fesieri si parta inferioara a spatelui.

Deep Lunge cu Rotatie– perfecte pentru coapse, flexorul inghinal si solduri.

Intinderi pentru partea superioara a pieptului ( Upper Chest Stretch)

Voi faceti stretching dupa antrenament?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *