Cum afecteaza retentia de apa pierderea in greutate

Atunci cand telul tau este sa atingi un anumit prag in ceea ce priveste greutatea ta, momentul in care te urci pe cantar si descoperi ca ai dat jos cateva kilograme este extrem de satisfacator. Satisfacator si, in acelasi timp, este cea mai buna motivatie pentru a merge mai departe si pentru a-ti mentine obiceiurile sanatoase.

Cand cautam sa pierdem in greutate, insa, avem de-a face si cu fluctuatii in greutate. Uneori, cantarim cu cateva sute de grame in plus sau in minus, poate chiar kilograme. Aceste fluctuatii se pot datora si retentiei de apa si nu neaparat arderii de grasimi.

Sa vorbim putin, deci, despre cum influenteaza retentia de apa journey-ul spre pierderea in greutate.

Ce este retentia de apa?

Ceea ce noi numim pierdere in greutate are trei mari componente- muschi, grasime si apa. Apa atinge 60% din totalul greutatii noastre. Atunci cand incepem un program de slabire, apa este prima pe care o dam jos.

Masa de grasime nu se pierde peste noapte, tineti minte asta. Insa, din apa, putem pierde chiar si pana la 2 kilograme pe zi. Poate ca suna asa, cumva, drastic, insa pe masura ce eliminam din apa, nu-i nimic- o inlocuim prin ceea ce mancam si bem. In schimb, este practic imposibil sa ardem un kilogam de grasime intr-o zi. Sa facem putina matematica! Pentru arderea 454 de grame de grasime ar trebui sa ardem aproximativ 4 086 calorii pe zi. Asta, presupunand ca un gram de grasime echivaleaza 9 calorii. Si trebuie sa recunoastem ca arderea a 4000 + calorii pe zi este foarte dificil. Foarte putine activitati pot stimula acest nivel de arderi.

De ce se pierde apa mult mai repede

Atunci cand urmarim sa pierdem in greutate, suntem atenti la cate calorii mancam zilnic, avem grija si cu carbohidratii si urmam un program de antrenament sustinut. In momentul in care reducem caloriile si carbohidratii, primul lucru pe care il face organismul nostru pentru a-si trage energie este sa apeleze la glicogen. Ce inseamna asta? Carbohidrati depozitati! Care se gasesc n ficat si in muschii scheletului. La pastrarea glicogenului este nevoie si de foarte multa apa. Ceea ce inseamna ca prin consumarea acestuia, se pierde si foarte multa apa. Asta nu inseamna ca in tot procesul asta noi pierdem numai apa. Pierdem si grasimi, insa, intr-un ritm mult mai incet. Asa functioneaza organismul nostru.

5 Factori care influenteaza retentia de apa

Dietele slabe in carbohidrati ( low-carb)

Cum am spus deja, reducand numarul de carbohidrati pe zi, reusim sa eliminam apa, pentru ca determinam organismul sa apeleze la glicogen.

Alimentatia bazata pe proteine

Atunci cand crestem ratia de proteine pe zi acceleram procesul de slabire. Consumarea proteinelor creeaza uree si alte deseuri azotate, care necesita apa pentru a fi eliminate din organism.

Sarea

Atunci cand avem de-a face cu un exces de sodium din dietele prea bogate in sare, corpul nostru are tendinta de a retine apa. Efectul asupra greutatii din apa este destul de mic, insa, efectul asupra sanatatii tale este de mare impact. Atunci cand se insista pe o dieta bogata in sare, reactia imediata a organismului este cresterea presiunii sanguine. Asta inseamna ca inima are mult mai mult de lucru. In final, se ajunge la afectiuni ale sistemulu cardiovascular.

Asadar, fie ca te gandesti ori ba la greutatea rezultata din apa, cel mai sanatos este sa nu faci niciodata exces de sare si sa fii foarte atenta la cat sodium acumulezi din alimentatia pe care ti-o alegi!

Cafeina

Cafeina este un diuretic usor. Asta inseamna ca ajuta la eliminarea apei din organism prin urina, determinand reducerea retentiei de apa.

Antrenamentul

Antrenamentele intense sunt cele mai eficiente cand urmarim sa reducem retentia de apa. Si nu numai, desigur! Un program de antrenament bine structurat ajuta nu doar la eliminarea apei, dar si a grasimilor.

Concluzia

Este una destul de simpla! Retentia de apa poate fi deranjanta. Cui ii place sa se simta balonat si greoi? Nimanui! Insa retentia de apa este o problema de termen scurt. Este firesc ca aceasta sa fluctueze de la o zi la alta. De aceea, nu este deloc recomandat si sanatos pentru minte sa va cantariti zilnic. Ati lua-o razna la cat de oscilanta este masura care va apare pe display-ul cantarului. De aceea, atunci cand urmaresti sa pierzi in greutate, recomand sa te cantaresti o data pe luna, nu mai des. In felul asta, state of mind-ul tau este unul sanatos si chiar te vei bucura de schimbarile reusite.

Si nu uitati- eliminarea retentiei de apa nu insemna abtinerea de la bautul apei. Dimpotriva, eliminarea apei se face printr-o hidratare sanatoasa, sustinuta. Asadar, nu uitati sa beti cei (minim) 2.5 l de apa pe zi!

O saptamana minunata va doresc! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *