Ce trebuie sa faci ca sa eviti retentia de apa

Retentia de apa este o problema cu care se confrunta toata lumea, care prefera mancarurile si/sau gustarile sarate. Nu zice nimeni sa nu te rasfeti din cand in cand cu ceva ce-ti place cu adevarat. Cheia sta in echilibru si moderatie. Atunci cand mancam ceva sarat si facem exces, atunci corpul nostru incepe sa retina tot mai multa apa.

Si de-ar fi retentia de apa singura problema cu care ne confruntam daca facem exces de sare. Insa nu este! Sunt afectiuni si mai serioase care pot aparea atunci cand ne place prea mult sarea, cum ar fi afectiunile cardiace.

Asadar, sper ca suntem cu totii de acord ca trebuie sa ne tinem pe cat posibil mai departe de sare si de preparatele care o contin in exces. De aceea, in articolul de astazi, vreau sa vorbim putin despre ce trebuie sa facem ca sa evitam retentia de apa si sa va sugerez 2 gustari sanatoase, care ajuta foarte mult in prevenirea acesteia.

Cum evitam retentia de apa

Pentru a evita retentia de apa trebuie sa tinem cont de 4 principii importante:

  • reducerea consumului de sare
  • reducerea nivelului de stres
  • cresterea nivelului de potasiu
  • consumarea unei cantitati sanatoase de apa

Desigur, acestora li se adauga, ca intotdeauna, si o alimentati echilibrata si sanatoasa.

Reducerea consumului de sare

Atunci cand dam organismului nostru prea mult sodiu, acesta incepe sa retina fluidele. E calea cea mai sigura prin care ajungi sa-ti bati capul cu retentia de apa. Evident, primul pas pe care trebuie sa-l faci ca sa te tii departe de aceasta bataie de cap, este sa ai grija cat de multa sare si preparate sarate consumi.

Reducerea nivelului de stres

Stiati ca stresul poate cauza aparitia retentiei de apa? Se pare ca da! Atunci cand suntem stresati, glandele noastre suprarenale secreta aldosteron. Aldosteronul este un hormon care spune organismului nostru sa retina fluidele.

Asadar, aveti grija si mentineti-va pe o linie echilibrata si cand vine vorba de stres.

Cresterea nivelului de potasiu

S-a dovedit ca cel mai bine ne echilibram organismul cand vine vorba de excesele de sodiu, prin consumarea preparatelor bogate in potasiu. Asadar, consumati mai multe banane, mai mult spanac, fasole si alte alimente cu un aport mare de potasiu.

Bea apa!

Suna cumva, nu- bea apa ca sa scapi de retentia de apa? Insa, este adevarat- hidratandu-ne reusim sa scapam de efectele neplacute ale retentiei de apa. Band apa reusim sa eliminam excesul de sare din organism.

2 Preparate care „ne pacalesc” sa nu mai consumam multa sare

Aceste 2 preparate nu doar ca previn retentia de apa, insa, reusesc sa ne pacaleasca pofta de sare prin continutul lor sanatos de sodiu. Sa va spun despre ce este vorba!

Edamame

Observ ca edamamele devin din ce in ce mai populare si in supermarketurile de pe la noi. Lucru care nu poate decat sa ma bucure, mai ales ca fac o gustare sanatoasa si gustoasa. Numai o ceasca de edamame ne ofera in mod natural 5 g de sodiu. Asadar, atunci cand optezi pentru acest snack sanatos, nu mai trebuie sa-i adaugi sare.

Si asta nu e singurul beneficiu al edamamelor. Aceste pastai tinere de soia, cum li se mai spune sunt si o sursa bogata de calciu, fier, vitamina C si proteine.

Mere cu unt de arahide natural

Untul de arahide natural este acela care nu are in compozitia lui altceva decat arahide mixate. Acela e untul de arahide pe care vrei sa-l consumi- fara adaos de zahar, sare sau grasimi hidrogenate.

In combinatie cu merele, obtii o gustare bogata in fibre si apa, dar si proteine. Care, pe deasupra, te face sa nu mai tanjesti dupa sare.

Va doresc o saptamana frumoasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *