Ce ni se recomanda sa facem dupa ce mancam prea mult? Afla acum!

Buna dimineata,

Unele dintre voi au inceput serviciile inca de saptamana trecuta. Insa, stiu ca altele dintre voi au fost mai rasfatate si incep job-urile abia de astazi. Asta inseamna ca v-ati odihnit ceva mai mult, dar sunt convins ca v-ati si dat mana libera la dulciuri si capricii. E de inteles- in perioada de concediu, vrei parca sa uiti de toate responsabilitatile si bataile de cap si doar sa te relaxezi. Ei bine, odata ce se incheie aceasta perioada de relax, este indicat sa ne mobilizam rapid si sa ne repunem in forma. Si nu doar dintr-un punct de vedere superficial- ca ne intereseaza silueta si frumusetea corpului, ci si dintr-un punct de vedere pragmatic- sanatatea.

Amani inceperea antrenamentelor? Nu o mai face!

Poate unele dintre voi va spuneti ca e ok sa amanati putin inceperea antrenamentelor si ca este suficient sa aveti grija doar la regimul alimentar. E un pas important sa va reechilibrati regimul alimentar, insa acest lucru nu este suficient. Dupa o perioada in care am facut exces alimentar, este obligatoriu sa ne mentinem activi, sa incepem antrenamentele intr-un mod sustinut si constant.

Astazi, va voi explica de ce.

Dupa o perioada de rasfat culinar, nu ramaneti inactive!

Perioada sarbatorilor, care abia s-a incheiat, a fost o perioada in care toti ne-am permis sa ne bucuram de bunataturi. Nu ne judeca nimeni pentru asta, mai ales daca suntem persoane responsabile si imediat dupa ne reluam rutina echilibrata- sport si regim alimentar sanatos.

Va spuneam mai sus ca dupa o perioada de exces alimentar nu este suficienta doar reechilibrarea alimentara. Desigur, este importanta si ajuta foarte mult in repunerea in balanta si in functionarea optima a organismului. Insa, un al doilea pas foarte important pe care trebuie sa-l faceti este sa incepeti antrenamentele numaidecat.

Atunci cand ne permitem o perioada de rasfat si indestulare culinara, fara a participa  la antrenamente, organismul nostru devine lenes. Mai bine spus, metabolismul nostru tinde sa incetineasca. Digestia este mult mai lenta si astfel, arderea caloriilor nu mai este in niciun caz la fel de eficienta. E ca si cum metabolismul nostru incepe usor-usor sa intre intr-o stare de hibernare. Atunci cand mancam prea mult, o perioada mai lunga, practic ne suprasolicitam organismul, iar acesta se pacaleste ca face fata volumului marit de alimente, cand de fapt ceea ce face este sa se lase coplesit si sa lucreze tot mai deficitar.

De aceea, atunci cand punem punct perioadei de rasfat, recomandat este sa combinam regimul alimentar echilibrat, cu antrenamente constante. Numai in acest fel, ne repunem metabolismul in ritm optim si slabim sanatos si eficient.

Altfel, adoptand numai o alimentatie sanatoasa, fara sa luam in calcul si antrenamentele, posibil sa ne confruntam cu frustrari serioase. De ce? Metabolismul nostru este deja lenes si numai prin alimentatie nu reusim sa-l acceleram.

 

Asadar! Gata cu dulciurile ramase de la sarbatori, gata cu scuzele de genul „Inca o zi si de maine, gata!”. Azi e luni, incepem o noua saptamana, asa ca haideti sa incepem o saptamana plina de ambitie! Reincepem antrenamentele, avem grija ce mancam si ne mentinem sanatosi! 

Saptamana minunata va doresc!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *