Ce facem atunci cand ne pierdem motivatia?

Buna dimineata, dragelor,

Incepem o noua saptamana. Sper eu mai buna, mai plina de realizari si cu cat mai putine batai de cap. Weekendul care tocmai a trecut, m-am tot gandit la intrebarea din titlul articolului. Am intors-o pe toate partile, in incercarea de a-i gasi cel mai bun raspuns. Si zic eu, am reusit! 

Si pentru ca mi se pare ca motivatia este un subiect de actualitate, mai ales atunci cand vine vorba si de antrenamente, haideti sa vorbim putin impreuna despre ea si despre ce sa facem atunci cand se pierde motivatia.

 

Exista doua tipuri de motivatie. Sa vedem care sunt acestea

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca exista doua tipuri de motivatie, acestea schimbandu-se pe parcursul drumului nostru spre destinatie.

Primul tip de motivatie este motivatia de incurajare. Este acel impuls si indemn puternic pe care il simtim cand ne setam foarte clar in minte obiectivul final. Este entuziasmul omului care si-a gasit un tel si se incurajeaza singur, ca va reusi sa obtina rezultatul dorit.

Treptat, insa, multi dintre noi simtim ca motivatia de incurajare se pierde pe parcurs. Si aici, face loc motivatiei de protejare- al doilea tip de motivatie(motivatia de a-ti reaminti reusitele pana la momentul respectiv). In cele mai multe cazuri, in momentul in care se ajunge in motivatia de protejare, multi indivizi renunta si atunci sustin ca „mi-am pierdut motivatia”.

 

Cum sa te motivezi, pentru a merge inainte?

Inainte de a incepe sa vorbim despre ce e de facut atunci cand ne piere motivatia, vreau sa precizez ca aleg sa mentinem discutia la nivel de fitness & antrenamente. Vorbim, asadar, despre motivatia de a ne tine de programul de fitness ales.

Am tinut sa mentionez acest lucru, pentru ca atunci cand spunem „motivatie”, aceasta se intinde pe foarte multe arii. Ca de exemplu, lipsta motivatiei din punct de vedere emotional, poate duce la depresie. In acest caz, cel mai bun sfat il gasesti la un specialist.

Prin urmare, sa va spun parerea mea in privinta metodelor de a-ti recapata motivatia atunci cand incepi un program de antrenamente. Va prezint DOI pasi simpli, care va vor ajuta sa va recastigati motivatia.

1.Aminteste-ti motivul real pentru care ai ales sa faci ceea ce faci

Atunci cand urmaresti sa slabesti, scopul final este unul simplu si extrem de vizibil- sa fii slim fit, nu-i asa?

Eu iti spun ca scopul tau final inseamna mai mult decat ce se vede la suprafata- inseamna o viata sanatoasa, un organism care lucreaza la forte maxime. Din pacate, insa, multe dintre voi isi pierd motivatia cand rezultatele vizibile nu apar cat ai zice „peste” si atunci renuntati.

Asadar, data viitoare cand te simti nemotivata, ia-ti putin timp pentru tine. Detaseaza-te de la agitatia cotidiana, mediteaza putin, daca iti place aceasta practica si fa un exercitiu de gandire- aminteste-ti ca ceea ce faci, faci pentru tine si pentru sanatatea ta si este imperios necesar.

2. Iesi din cercul vicios al amanarilor

In momentul in care incepe sa-ti dispara motivatia vis-a-vis de antrenamente, incepi sa ai un pattern in comportament. Iti gasesti scuze pentru a nu te mai prezenta la sala. O faci o data, o faci de doua ori si de la a treia oara deja devine o obisnuinta, care iti fura increderea in propriile forte. Si cu cat increderea in tine iti scade, cu atat mai repede si mai puternic se instaleaza lipsa motivatiei.

Sfatul meu e simplu in cazul asta. Renunta sa-ti mai gasesti scuze. Orice scuza gasita te tine departe de scopul tau final si intarzie rezultatele sa apara.

 

Daca identifici acesti doi pasi mici, atunci cand simti ca te paraseste motivatia, crede-ma, vei fii cu doi pasi mai aproape de reusite. Nu uitati, dragelor, antrenamentele le faceti pentru voi si nimeni altcineva, pentru ca meritati sa fiti sanatoase. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *