Beneficiile migdalelor pentru sanatate. #mancamsanatos

Migdalele, mai ales cele crude, se gasesc fara indoiala pe lista alimentelor sanatoasa, alaturi de nuci si seminte. Daca esti o persoana care are grija de regimul ei alimentar, de sanatate si de silueta, sunt convins ca migdalele nu lipsesc din retetele tale. Aprecierea revenita migdalelor se datoreaza multiplelor beneficii pe care acestea le ofera. Cei care le apreciaza la adevarata lor valoarea sunt, preponderent, cei care urmeaza o dieta vegetariana.

 

Lucruri diverse despre migdale

In comparatie cu alte nuci, migdalele vin cu un aport mai mare de grasimi sanatoase, ceea ce le re comanda ca fiind cea mai buna alegere pentru gustarile dintre mese. Tineti cont, insa, de un singur lucru- migdalele crude sunt mult mai sanatoase decat cele prajite sau trase prin glazura. Prin orice forma de procesare, migdalele isi pierd din proprietati. Asadar, daca alegeti sa le consumati, consumati-le crude!

Beneficiile migdalelor sunt cunoscute inca din cele mai vechi timpuri. In antichitate, medicii si invatatii se foloseau de migdale pentru tratarea a diverse afectiuni.

Migdalele se incadreaza in grupa fructelor uscate, de la ele consumandu-se samburii.

 

Acum, ca stim cateva lucruri despre migdale, haideti sa descoperim si cateva dintre beneficiile pe care le promite sanatatii noastre.

 

4 Beneficii ale consumului de migdale

  1. Beneficii la nivelul sistemului cardiovascular

In migdale gasim si o sursa bogata de grasimi monosaturate ( la 100 grame de migdale obtinem 49,4g de grasimi, dintre care 30,9 g sunt monosaturate). Lucru care nu poate decat sa ne bucure, daca luam in considerare faptul ca un consum sustinut de grasimi monosaturate promite un grad scazut de afectiuni cardiovasculare.

Si asta nu e tot! Tot in migdale se gaseste si un aport crescut de antioxidanti, care sunt benefici impotriva radicalilor liberi.

Stiai ca sunt studii care au demonstrat ca un consum frecvent de nuci reuseste sa reduca colesterolul cu pana la 19%? Un motiv in plus sa spunem „DA!” migdalelor.

2. Migdalele ajuta sa-ti mentii pielea tanara si sanatoasa

Vitamina E regasita din belsug in migdale au rol important in pastrarea unei piele sanatoase si tinere. Doar 28 g de migdale iti garanteaza 37% din doza zilnica recomandata de vitamina E.

Si asta nu e tot! Beneficiile vitaminei E nu se opresc numai aici. Aceasta ajuta la consolidarea sistemului imunitar, de exemplu. Astfel, celulele T din organism devin mai puternice si mai rezistente in fata afectiunilor de orice fel.  Mai mult decat atat, vitamina E poate actiona si ca diuretic, iar in cazul asta contribuie la reducerea tensiunii arteriale.

3. Ajuta in mentinerea sanatatii oaselor si dintilor

Mineralele, magneziul si fosforul pe care il gasim in migdale ajuta foarte mult in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor.

De asemenea, nutrientii gasiti in migdale previn deteriorarea dintilor, reducand, in acelasi timp, si riscul fracturilor de la nivelul oaselor. Mai mult decat atat, efectul alcalizant al migdalelor fac din acestea factori puternici in imbunatatirea procesului de retentiei de calciu.

4. Iti garanteaza necesarul de minerale al organismului

Migdalele sunt o sursa bogata si sigura de minerale esentiale: mangan, magneziu, cupru, fosfor; plus calciu, fier, potasiu, zinc; mici cantitati de seleniu.

 

Acestea sunt migdalele, dragele mele. Ce parere aveti? Voi consumati migdale zilnic? Astept raspunsurile voastre in sectiunea de comentarii. Pana data viitoare, mentineti-va sanatoase! Numai bine!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *