Au aparut ridichile! Haideti sa aflam ce beneficii ne aduc

Cui nu-i plac ridichile? Eu unul sunt innebunit dupa ele. Abia astept sa vina primavara, ca sa dau fuga la piata si sa-mi cumpar cateva legaturi sanatoase de ridichii. Si cand spun „sanatoase” nici nu sunt departe de adevar, caci ridichile ne ofera beneficii pentru sanatate incredibile. Despre asta vreau sa vorbim astazi.

Cate ceva despre ridichile rosii

Ridichile rosii sunt o sursa de sanatate pura. In compozitia acestora gasim piridoxina (vitamina B6), niacina (vitamina B3), acid folic (vitamina B9), riboflavina (vitamina B2), la care se adauga vitaminele A, C, E si K. Fierul, calciul, cuprul, magneziul, manganul si zincul sunt mineralele continute de ridichii, alaturi de subtantele nutritive (proteine, carbodidrati, fibre) si electroliti (sodiu si potasiu) (sursa ele.ro)

Eu recomand consumul de ridichii tocmai pentru continutul bogat in fibre- lucru care ajuta tranzitului intestinal, dar si siluetei noastre. De ce? Pentru ca datorita continutului de fibre ridicat, ridichile ne induc mai repede starea de satietate.

Beneficii recunoscute ale ridichilor rosii

In cele ce urmeaza vreau sa punctez cateva dintre cele mai importante beneficii ale consumului de ridichii. Sa incepem!

Combat retentia de apa din organism

Consumul constant de ridichi rosii face mult bine organismului si corpului nostru. Stilul de viata sedentar, la care, din pacate, suntem obligati sa ne resemnam in timpul orelor de program ne expune multor afectiuni. Retentia de apa este una dintre ele. Iar asta duce la aparitia picioarelor umflate si la dezvoltarea, in timp, a celulitei.

Pentru eliminarea apei din organism este responsabil potasiul. Si unde gasim o sursa bogata si naturala de potasiu? Ati ghicit! In ridichiile rosii!

Te ajuta in mentinerea siluetei dorite

Acum ca a venit primavara, vremea este frumoasa, soarele ne incarca cu energie, incepem sa avem din ce in ce mai putina nevoie de preparate mai greoaie. Trecem pe salate! Iar eu va recomand sa faceti salate proaspete in care sa puneti multe ridichi rosii. Mai mult decat atat, ridichile sunt ideale drept snackuri intre mese. Cand simti ca parca ai rontai ceva, rontaie o ridiche. Continutul ridicat de fibre si de apa din ridichii te ajuta sa slabesti si sa-ti tii in frau senzatia de foame.

In plus, ridichile vin cu un aport caloric incredibil de mic! 100 de grame de ridichi echivaleaza 16 calorii. Asa ca, puteti manca cate ridichii va este pofta!

Ajuta in mentinerea sanatatii rinichilor si a ficatului

Datorita actiunii diuretice a ridichilor, acestea sunt benefice pentru sanatatea si buna functionare a rinichilor nostri.

Si asta nu e tot! Ridichile au si rol de detoxifiere la nivelul ficatului . Astfel, sunt un bun ajutor in prevenirea bolilor hepatice.

Si, voi ce mancati astazi la pranz? Eu am de gand sa-mi fac o salata multicolora, bogata in ridichi rosii, cu fasole verde fiarta, boabe de porumb, rosii cherry si cubulete de branzica slaba. Un deliciu!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *