Atentie! Zaharul este ascuns in peste 80% dintre alimente

Buna dimineata,

M-am gandit sa ne incepem saptamana cu un articol mai degraba informativ, in locul articolelor obisnuite despre beneficiile diverselor alimente minunte sau in locul articolelor de tip reteta.

Astazi vreau sa vorbim putin despre zahar. Mai exact, despre alimentele care il contin in mod ascuns. Personal, nu sunt deloc fan zahar, mi-am invatat organismul sa nu mai tanjeasca dupa el si sa-i fie suficient zaharul din produsele naturale, ca fructele, de exemplu. Va sfatuiesc sa faceti si voi acelasi lucru, caci zaharul este daunator atat pentru sanatate, cat si pentru silueta.

Ce nu stie multa lume si vreau sa va zic si eu voua astazi este ca aproximativ 80% dintre produsele alimentare, pe care le gasim pe rafturile oricaror supermarketuri, mini-marketuri sau non-stopuri, contin zahar adaugat. Cea mai mare cantitate de zahar adaugat se regaseste in mancarea procesata. Haideti sa trecem in revista doar cateva dintre alimentele care contin zahar, dar tu te-ai astepta sa nu o faca.

Aceste alimente contin zahar, desi nu te-ai astepta

Cine s-ar fi asteptat ca in ketchup sa intalnim zahar? Nici eu nu ma asteptam, insa, realitatea ma surprinde. O lingurita de ketchup contine 4 grame de zahar. Incredibil, nu-i asa? Mi se pare extraordinar de mult! De aceea, prefer sa imi pregatesc singur, in casa ketchupul si sa nu apelez decat in cazuri de urgenta la ketchupul din comert.

Surprins am fost si in cazul iaurtului cu fructe. 100 de grame de iaurt cu fructe ascund 15 grame de zahar. Stiti ce inseamna asta? Aproape 3 lingurite de zahar. Incredibil de mult si nesanatos!

Imi pare rau sa va stric placerea, dar nici ciocolata nu scapa acestei liste negre a produselor bogate in zahar. O ciocolata ascunde circa 10 lingurite de zahar, iar daca mai adaugam si o doza de bautura carbogazoasa de 330 mililitri, mai plusam cu 5 lingurite de zahar.

Alte produse care ascund in ele zahar, desi nu ne-am astepta neaparat sa o faca sunt: maioneza, biscuitii sarati, unele tipuri de conserve de peste, chipsurile, pateul si sticksurile.

Periculos mi se pare ca zaharul nu apare mentionat pe toate etichetele acestor produse. Cel putin nu cu denumirea de toti cunoscuta – „zahar”. De aceea, multor persoane le este greu sa depisteze produsele care contin sau nu zahar. Stiati ca exista peste 50 de denumiri diferite pentru zahar? Exact! Cati dintre noi sa le cunoasca pe toate, ca sa le depisteze pe ambalajele produselor? In cele ce urmeaza va prezint cateva dintre cele mai frecvente denumiri folosite pentru zahar, pe ambalajele produselor de la noi.

Denumiri frecvente pentru zahar

Dextroza

Maltoza

Glucoza

Sucroza

Fructoza

Lactoza

Maltodextrina

Malitol

Xylitol

Sirop de porumb, sirop de orez, sirop de agave sau de artar

Miere

Cat zahar este recomandat sa mancam zilnic?

Tineti minte- niciodata nu poti spune ca nu ai mancat suficient zahar! Parerea mea e ca daca consumam rar produse care contin zahar e mai bine! Oricum, asta e doar parererea mea. Organizatia Mondiala a Sanatatii ne spune ca zilnic, putem consuma 25 de grame de zahar. Bine este sa avem grija sa nu depasim aceasta cantitate recomandata. Insa, dupa cum singuri ne putem da seama, de multe ori acest prag limita este depasit si inca cu mult.

Va recomand ca data viitoare, cand mai mergeti la cumparaturi, sa verificati cu atentie etichetele produselor si sa identificati zaharul ascuns. Aveti grija de sanatatea voastra! Va doresc o saptamana de exceptie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *