Alimente pe care le recomand si contribuie la sanatatea inimii

Intotdeauna va spun- pentru a ne bucura de un organism sanatos, trebuie sa incepem prin a avea grija de regimul nostru alimentar. Lucru care se aplica si daca vorbim despre sanatatea inimii. Ceea ce alegem sa mancam influenteaza foarte mult felul in care inima noastra functioneaza si cat de sanatoasa este.

In articolul de astazi, vreau sa va recomand cateva alimente, care, consumate in mod regulat, contribuie la mentinerea sanatatii cardiace. Lucru care cred ca v-ar interesa, dat fiind ca statisticile nu sunt foarte imbucuratoare. Studiile arata ca doi din trei romani au de-a face cu afectiuni de tip cardiac. Din nefericire, de-a lungul ultimilor ani, media de varsta a celor vizati de aceste afectiuni a scazut vertiginos. Asadar, sfatul meu este sa va ingrijiti de sanatatea voastra intotdeauna, fara a face rabat.

Sa descoperim, prin urmare, alimentele care ajuta la consolidarea sanatatii inimii noastre.

Alimente pentru o inima sanatoasa

1.Nucile

Stiati ca nucile sunt o sursa ideala de acizi grasi Omega-3, dar si de magneziu, fitosteroli si fibre? De aceea, o mana de nuci pe zi face mininu cand vine vorba de buna starea inimii noastre. Acestea ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau din sange.

Recomand sa consumati nucile in stare cruda. Adaugati-le in salate, shake-uri sau consumati-le ca atare. Fi-ti inventive!

2.Broccoli

Broccoli-ul este recomandat si de medici, datorita continutului ridicat de nutrienti. Acesta este o sursa bogata de vitamina C si E, potasiu, fier, betacaroten, fibre si vitamina B5.

Consumand broccoli in mod regulat reducem colesterolul rau si, astfel, sustinem sanatatea inimii.

3.Pestele gras

Acesta nu ar trebui sa lipseasca din regimul alimentar al nimanui. Pestele gras este o sursa bogata si necesara de acizi grasi tip Omega-3, care sunt recunoscuti pentru beneficile aduse sanatatii cardiace.

Din categoria pestilor grasi fac parte: macroul, somonul, sardinele, tonul si pastravul. Alegand sa consumam oricare dintre aceste tipuri de peste beneficiem si de o reglare sanatoasa a tensiunii arteriale.

S-a demonstrat chiar si ca, alegand sa consumam peste pe termen lung, ajungem sa reducem considerabil depozitul de grasimi de pe peretii arterelor. Astfel, reusim sa reducem riscul afectiunilor de tip cardiac.

4.Avocado

Va recomand sa integrati fructele de avocado la oricate mic-dejunuri puteti. Acesta este o sursa sanatoasa de grasimi bune, care, de asemenea, contribuie la reducerea nivelului de colesterol LDL, si la cresterea nivelului la colesterol bun- HDL.

Mai mult decat ca aduce beneficii asupra inimii, consumul de avocado reuseste sa previna si sa reduca inflamatiile.

5. Fructele de padure

Folositi-le in prepararea smoothie-urilor, in prepararea micului-dejun, ori de cate ori aveti ocazia. Acestea sunt bogate in antioxidanti, fibre si vitamine. Astfel, contribuie la mentinerea sanatatii arterelor. Alege-ti preferatele- afine, zmeura, mure etc.

6. Uleiul de masline

Ar trebui ca uleiul de masline sa fi inlocuit deja uleiul clasic de floarea soarelui in casa fiecareia dintre voi. Daca nu a facut-o inca, va recomand sa faceti aceasta schimbare pentru sanatatea voastra.

Uleiul de masline este bogat in grasimi nesaturate, ceea ce ajuta la reducerea colesterolului rau din sange.

Asadar, acestea sunt doar 6 alimente care, consumate in mod regulat, ne ajuta sa tinem la departare afectiunile cardiace. Nu sunt deloc alimente scumpe, dar nici n-ar trebui sa tineti cont vreodatade pret, cand vine vorba de sanatatea voastra. Va doresc o saptamana plina de zambete si bine! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *