Ai probleme cu hipertensiunea? Afla ce alimente trebuie sa eviti si daca ai voie sa faci sport

Hipertensiunea si, in general, afectiunile de tip cardiac sunt printre cele mai periculoase. Daca la un moment dat erau afectiuni intalnite mai des in randul celor varstnici, astazi statisticile s-au intors cu susul in jos. Tot mai multi tineri au de-a face cu aceste afectiuni. Motivele sunt diverse- sedentarism, stresul vietii agitate de zi cu zi, o alimentatie tot mai gresita s.a.m.d.

Astazi vreau sa va raspund la 2 intrebari- ce alimente nu trebuie sa mancam daca suntem hipertensivi si daca avem voie sa facem sport, sa mergem la antrenamente.

Ce nu trebuie sa mananci daca esti hipertensiv

Carnea procesata

Trebuia sa incepem cu ea, caci este cea mai periculoasa! Stim deja ca excesul de carne nu este niciodata recomandat. Ma uimeste, insa, sa descopar ca prea putine persoane stiu ca in mezeluri si in carnea gatita industrial se ascund doi dintre inamicii sanatatii- cantitate mare de sare si de zahar.

Hipertensivii si cardiacii, in general, ar trebui sa se tina cat de departe pot de carnea rosie si de cea procesata. Sfatul meu este sa nu mai cumparati, in general, carne de la supermarketuri. Luati-va timp pe weekend sa dati fuga la macelarie si sa luati ceva proaspat, netratat.

Alcoolul

Alcoolul este oaia neagra in multe situatii. Se gaseste pe lista de interzise ale persoanelor cu tot felul de afectiuni. Excesul de alcool duce la deshidratare si la cresterea in greutate. Si-ntr-un caz si-ntr-altul ne expunem unor riscuri reale, daca avem de-a face cu hipertensiunea.

Sucurile de tomate din comert

Acum, sunt sigur ca multe dintre voi ati facut ochii mari si credeti ca sunt nebun. Ce poate fi atat de daunator intr-un suc de tomate, nu-i asa? Ei bine, in sucurile de tomate din comert nu se gasesc doar tomate pasate si apa. Sunt adaugate si cantitati maricele de sare si zahar. Iar despre zahar si sare am hotarat deja ca sunt inamicii #1, cand ai hipertensiune.

Va recomand sa va preparati singure sucurile de tomate. Nu este deloc dificil si reduceti astfel continutul de sare, iar cel de zahar dispare complet.

Supele la plic- un pranz rapid si periculos!

Stiu, viata ne tine intotdeauna intr-un ritm alert. De multe ori, programul de la job este de-a dreptul haotic. Asa se face ca sunt zile la rand, cand nu avem timp sa mancam un pranz sanatos. Dar chiar si asa, supele la plic n-ar trebui sa fie o optiune. Da, sunt frumos colorate, miros incredibil dupa ce le prepari si, ceea ce pacaleste multa lume- se pregatesc si in doi timpi si trei miscari. DA, dar efectele asupra sanatatii nu merita puse pe planul trei. Aceste supe la plic sunt pline de chimicale si de sare. Ia foarte putin timp sa-ti prepari o supa simpla de legume cu o seara inainte, pe care s-o iei la pachet a doua zi.

Alte alimente pe care trebuie sa le evite cei cu hipertensiune

Lista alimentelor interzise persoanelor care au de-a face cu hipertensiunea este lunga. Mai amintesc dintre ele:

  • dulciurile, pentru ca au un continut ridicat de zahar,
  • sosurile mexicane, americane, asiatice, italiene, de toate felurile. Si ele contin sare si zahar din belsug,
  • produsele de patiserie- de multe ori contin prea mult ulei si prea mult zahar,
  • bauturile racoritoare.

Putem merge la antrenamente daca suntem hipertensivi?

Desigur! S-a demonstrat prin studii medicale de specialitate, ca un antrenament fizic, controlat si sustinut reuseste sa reduca valoarea tensiunii arteriale cu 4-5 mmHg- la normotensivi si cu 10mmHg- la hipertensivi (adevarul.ro). Tot ce poate sa difere intre antrenamentele celor doua categorii de oameni este intensitatea antrenamentelor. Cineva care sufera de hipertensiune, trebuie sa o ia usurel la inceput, sa-si dea timp de acomodare, sa faca incalzirea dumnezeieste. Se recomanda exercitii de s tretching, de reeducare respiratorie si antrenamente de efort cu intensitatea progresiva.

Asadar, daca aveti de-a face cu aceasta afectiune, aflati ca antrenamentul fizic este cel mai bun „medicament”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *