Ai facut intindere musculara la antrenament? Afla ce trebuie sa faci!

Atunci cand esti o persoana cu un stil de viata activ, iar antrenamentul face parte din rutina ta zilnica, intinderile musculare se prea poate sa fie mai dese decat in cazul unei persoane sedentare. Statisticile sustin ca 1/3 din sportivi s-au confruntat cel putin o data cu o intindere musculara.

Inainte de a afla cateva moduri de a ameliora si trata intinderea musculara, haideti sa vedem ce este aceasta.

Ce presupune o intindere musculara

Intinderea musculara este una dintre cele mai frecvente si usoare traume care pot aparea la nivelul muschilor si se manifesta, in mod normal, la nivelul picioarelor, membrelor inferioare.

Intinderea musculara mai este cunoscuta si sub denumirea de spasm muscular sau crampa. Intensitatea acesteia este medie si are efecte asupra tonusului muscular. Cauzele intinderii musculare sunt alungirea excesiva a fibrelor musculare. Acestea pot fi determinate de o serie de cauze. Dintre acestea amintim:

  • miscarile bruste
  • lispa incalzirii muschilor dinaintea antrenamentului
  • postura incorecta
  • incaltamintea sport inadecvata
  • fortarea muschilor

Simptomele intinderii musculare

Ma gandesc ca-i imposibil sa nu stie cineva cand sufera de o intindere musculara. Insa, pentru ca nu vreau sa se confunde cu febra musculara, zic totusi sa enuntam si cateva dintre simptomele intinderii musculare:

  • senzatie de arsura, combinata cu caldura la nivelul muschiului afectat
  • spasme musculare
  • inflamarea locala
  • durere la atingere
  • dificultate in mobilitate

Ce poti face cand te confrunti cu intinderea musculara

  1. Pe loc, repaos!

Altfel spus, trebuie sa te odihnesti. Odihna este una dintre cele mai bune terapii pe care le poti aplica atunci cand te confrunti cu neplacerile intinderii musculare. In mod evident, nu-ti mai este recomandat sa continui antrenamentele. Altfel, nu faci decat sa-ti suprasoliciti corpul si risti sa te confrunti cu probleme si mai mari; ca de exemplu- ruptura muschiului.

Atunci cand te odihnesti, alege s-o faci in pozitii confortabile, comode, care sa nu puna presiune pe zona afectata de intinderea musculara. Astfel, leziunile se vor vindeca complet in aproximativ 2-3 saptamani. Dupa aceasta perioada de refacere, esti libera sa-ti reiei antrenamentele, fara griji si riscuri.

2. Compresele fac minuni

In perioada de repaos, apeleaza la comprese cu apa rece, la pungi cu gheata sau chiar si cu legume congelate :). Un sfat, insa! Compresele reci nu le aplica direct pe piele. Infasoara-le mai intai intr-un prosop. Asftel, eviti socul termic care poate cauza disconfort initial, ba chiar durere.

3. Remedii naturale

Exista plante mediciale care, datorita compusilor activi, au efect analgezic si antiinflamator. Asa ca, atunci cand ai de-a face cu o intindere musculara, poti inlocui medicamentele de tip antiinflamator cu remedii naturiste 100%. In felul acesta, ai grija si de ficatul tau.

Unele dintre plantele medicinale care au astfel de efecte sunt: ghimbirul, gheara-diavolului, aloe vera, coada-calului. Foloseste-te de ele pentru a ameliora durerile cauzate de intinderile musculare.

 

Va rog, tineti cont de aceste sugestii atunci cand va confruntati cu o intindere musculara. Acestea nu sunt motiv de joaca. Chiar daca, poate, va pare ca nu e nimic atat de grav, important este sa nu intindem coarda. Totul moderat! Numai prin moderatie si echilibru reusim sa ne mentinem un stil de viata sanatos.

Pana luni, cand ne citim din nou, va doresc un weekend minunat, cu soare si caldura-n suflete!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *