Afla de ce are nevoie corpul tau de magneziu atunci cand faci miscare

Buna dimineata dragelor,

Ieri mi-a fost imposibil sa postez. Dar ma bucur ca azi sunt aici si reusesc sa impartasesc cu voi ceva la care ma tot gandesc de cateva zile. Tot vorbim despre alimentatie, despre diete si despre cat de usor este sa te mentii in forma. Prea rar va vorbesc despre importanta vitaminelor in organism atunci cand ne supunem corpul unor antrenamente constante. Asa ca, astazi, vorbim despre magneziu. Este o vitamina care ar trebui sa prezinte maxima importanta pentru fiecare dintre noi.

 

Magneziul, alaturi de calciu, sunt vitaminele care reusesc sa mentina echilibrul organismului nostru. Atunci cand corpul tau se confrunta cu o carenta de calciu sau magneziu, te confrunti cu dezechilibre care pot dauna serios. Poti rezolva problema carentei fie prin alimentatie, fie prin suplimente alimentare. Personal, recomand combinatie intre alimentatie si suplimente. Niciodata nu va bazati doar pe suplimente. Corpul nostru, pentru a functiona sanatos, are nevoie de alimente proaspete, naturale.

Inainte sa va spun de ce este magneziul important in rutina de fitness, haideti sa va spun cum va dati seama ca va confruntati cu o caretna de magneziu.

 

Cum recunoastem carentele de magneziu

Pentru ca, asa cum iti spuneam, daca te confrunti cu o carenta de magneziu, in mod automat, la nivelul organismului tau se manifesta un dezechilibru. Daca ii cunosti simptomele, ai sansa sa-l depistezi si sa stii sa remediezi problema. Asa ca, dati-mi voie sa va prezint care sunt simptomele lipsei de magneziu:

 

  1. Amorteli si furnicaturi la nivelul corpului, in membre;
  2. Starea de oboseala constanta este si ea un simptom al lipsei de magneziu;
  3. Crampele si spasmele musculare, prezente, in general, la nivelul gambelor si al degetelor. Spamele se mai pot resimti si in muschii din jurul ochiului. Asadar, cand mai sesizezi ca ti se zbate ochiul prea des, fa-ti teste pentru calciu si magneziu;
  4. Stari de anxietate si sensibilitate exagerata.

Magneziul in antrenamentele de fitness

Stiai ca in muschi ne este stocata o patrime din cantitatea totala de magneziu din tot corpul nostru? Te mai mira acum sa-ti spun ca magneziul este, asadar, foate important atunci cand faci antrenamente? Sa-ti zic detaliat de ce.

Magneziul este cel care are in grija reglarea neuromusculara, impreuna cu excitatia si contractia musculara. De asemenea, magneziul este acela care antreneaza enzimele responsabile cu sinteza proteinelor din muschi. Cred ca este destul de evident de ce magneziul este esential pentru energia cumulata la nivel muscular.

In plus, magneziul actioneaza si ca antiinflamator, datorita actiunilor sale antioxidante. Astfel, daca nu ai carente de magneziu, nu te mai confrunti cu oboseala muschilor, cu crampele si febrele musculare, datorita sinteze oxidului nitric, care promoveaza vasodilatarea de la nivelul muschilor.

Lista alimentelor bogate in magneziu

In cele ce urmeaza iti prezint cateva dintre produsele alimentare care reprezinta o sursa buna de magneziu. Procentul de magneziu se masoara in mg.

  • branza de soia, 1/2 cana- 118mg
  • seminte de floarea soarelui, 28 g- 100mg
  • cartof copt cu coaja, mediu- 55mg
  • fasole alba, 1/2 cana- 50mg
  • unt de arahide, 2 linguri- 45mg
  • spanac, portie medie- 44mg
  • iaurt slab, 1 cana- 43mg
  • banana, 1 medie- 34mg
  • fulgi de ovaz, 1/2 cana- 33mg
  • lapte slab, 1 cana- 32mg
  • piept pui, 100 g- 28mg
  • cafea, 3/4 cana- 9mg
  • ou, 1 mediu- 5mg

 

Asta a fost si pentru astazi, dragele mele. Aveti grija de sanatatea voastra, caci, asa cum va spun de fiecare data- sanatatea inseamna frumusete. Pana data viitoare, numai bine si nu va uitati umbrele acasa.

 

One thought on “Afla de ce are nevoie corpul tau de magneziu atunci cand faci miscare

  1. Pingback: Faci sport? Afla de ce are organismul tau nevoie de magneziu (partea a II-a) - Mentine-te Sanatos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *