A aparut porumbul in piete. E bine sa-l mancam ori ba?

Buna dimineata, dragelor,

Ieri, venind spre casa, am trecut printr-o piata micuta si am vazut ca deja pe galatare se gasesc porumbii dulci, gata de fiert sau copt. Mi s-a facut pofta si n-am putut rezista! Si-n timp ce pregateam porumbul de fiert mi-a veniti in cap gandul ca lumea toata sustine ca porumbul te ingrasa. Asa ca m-am hotarat sa va scriu astazi acest articol. Vrei sa afli daca poti ori ba sa mananci porumb, fara a-ti face griji pentru silueta ta? Atunci, ramai alaturi de mine pana la finalul articolului. Sa incepem!

 

O delicatesa de sezon

Porumbul fiert sau copt este un adevarat deliciu al sezonului de vara/toamna. Dincolo de faptul ca este indragit de marea majoritate pentru gustul lui, porumbul este recomandat si de medici si specialisti in nutritie.

Vitaminele si aminoacizii din porumb se pastreaza si dupa fierbere. Contine vitamina A care ajuta la imunitate si vedere. Contine vitamina E care ajuta la buna functionare a inimii. Contine foarte multi nutrienti”. Important pentru sanatate este si acidul folic din compozitie.

Acestea sunt cuvintele medicului de familie Radu Bulumuc, intr-un interviu cu cei de la adevarul.ro.
Eu zic ca vorbele unui medic nu trebuiesc niciodata tratate cu indiferenta. Si pentru a te convinge, haide sa descoperim impreuna 4 beneficii ale consumului de porumb fiert.

1.  Porumbul fiert scade riscul de infarct

Cum spune si domnul doctor mai sus, porumbul fiert este o sursa bogata de acid folic. Acidul folic este important in mentinerea sanatatii vaselor de sange si, implicit, a inimii. De aici, este simplu de spus ca acidul folic atunci cand este prezent, reuseste sa reduca probabilitatea de a te confrunta cu bolile de inima sau cu infarctul.
S-au efectuat chiar si studii care au demonstrat ca persoanele care au consumat porumb fiert in mod regulat, au prezentat un risc de infarct cu 10% mai scazut, decat persoanele care nu au  consumat porumb fiert deloc.
Stiai ca, alegand sa consumi zilnic o ceasca de boabe de porumb iti obtii doza numai buna de energie? Asta se datoreaza continutului de vitamina B5 din porumb.

2. Porumbul fiert este un bun diuretic

Daca ai probleme cu neplacerile constipatiei, atunci poate a venit momentul sa iei in calcul consumul regulat de porumb fiert. Porumbul este foarte bogat in fibre. Tocmai de aceea, atunci cand il fierbi acesta ajuta foarte mult in reglarea tranzitului intestinal.

3. Ajuta in lupta cu cancerul

Se pare ca porumbul fiert este plin de surprize. Si inca nu am terminat articolul.
Tot in porumb gasim si criptoxantina. Criptoxantina este o substanta foarte benefica pentru organism.
Studiile oamenilor de stiinta au concluzionat ca orice alimente, care are in compozitia sa criptoxantina, face parte din categoria alimentelor care te ajuta sa tii cancerul la distanta.

4. Ca sa ai o memorie mai buna!

Pe langa criptoxantina, in porumb gasim si thiamina. Aceasta este o alta substanta extrem de benefica pentru sanatatea noastra. Acest component ajuta foarte mult la buna functionarea a creierului, reusind sa imbunatateasca gandirea.
Asadar, consuma cat mai mult porumb fiert, pentru a te tine departe de boli precum Alzhaimer.

Ingrasa porumbul fiert?

Surprinzator, dar NU! Porumbul fiert nu ingrasa, este doar un mit. Ba dimpotriva, studiile din laboratoare au demonstrat ca, de fapt, porumbul si produsele obtinute din porumb (malaiul, de exemplu) te ajuta sa scazi in greutate.
Consumand in mod moderat porumb fiert sau copt reusesti sa arzi mai multe grasimi, iar in ceea ce priveste continutul caloric, nu trebuie sa-ti faci griji! Acesta este foarte mic.
Asadar, poti manca linistita porumb fiert sau copt! Nu-ti va afecta in mod negativ silueta, ba dimpotriva. Si, pe deasupra, te bucuri si de multe alte beneficii, dupa cum am putut vedea. Gasesti porumb prin mai toate pietele. Pretul per bucata este de 2 lei. Pofta buna, dragelor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *