5 obiceiuri care iti dau peste cap metabolismul

Studiile arata ca odata cu inaintarea in varsta, metabolismul nostru tinde sa incetineasca. Dincolo de asta, mai sunt si cateva obiceiuri zilnice de ale noastre, care nu influenteaza intr-un mod fericiti rata noastra metabolica.

De aceea, in articolul de astazi m-am gandit sa trecem in revista, cum se spune, 5 dintre aceste obiceiuri. Odata constientizandu-le, ne este mult mai usor sa le controlam.

Sa incepem, asadar!

Sari peste micul-dejun

Foarte multa lum nu serveste micul-dejun. Motivele sunt numeroase- de la lipsa timpului, pana la lipsa apetitului. Insa, cum intotdeauna va spun- micul-dejun este una dintre mesele esentiale ale zilei. In niciun caz nu ar trebui sa spunem ” Pas!”.

In timpul somnului, metabolismul nostru incetineste. De aceea, servind micul-dejun este ca si cum am pune lemne pe foc- dam startul metabolismului, io trimitem semnale ca e vremea sa se puna pe treaba.

Atunci cand nu servim micul-dejun, organismul nostru preia informatia ca nu detinem suficienta energie, asa ca trebuie s aintre in mod de conservare. Astfel, in loc sa arzi calorii, tinzi sa le inmagazinezi.

Servesti micul-dejun nepotrivit

Sa zicem ca nu te numeri printre cele care sar peste masa de dimineata. Insa, esti atenta la ceea ce mananci dimineata? Nu este suficient sa mancam pur si simplu dimineata. De exemplu, daca optezi pentru o gogoasa plina de zahar, nu poti numi asta un inceput de zi sanatos. Opteaza pentru mese sanatoase- oat meal, iaut cu fructe sau un toast din paine integrala si unt de arahide etc.

Nu consumi suficienta proteina

Grilled chicken breast, French fries and vegetables

Proteina este hrana pentru masa musculara, promoveaza satietatea si este o componeneta importanta in procesul de sustinere a unei greutati sanatoase. Mananca prea putina proteina si vei observa ca o sa ai dificultati in construirea si mentinerea unei mase musculare. Dincolo de asta, proteinele sunt importante si pentru functionarea optima a metabolismului nostru. De ce? Pentru ca proteina necesita mai multa energie pentru a fi descompusa, fata de carbohidrati sau grasimi. In felul asta, consumand proteine ajungi sa arzi mai multe calorii.

Nu bei suficienta apa!

Nu o sa reusesc, probabil, niciodata sa inteleg persoanele care spun ” Uit sa beau apa!” Cum asa? Cand apa este esentiala organismului nostru. Apa ne mentine hidratati, are grija de sanatatea corpului si nu numai- si de frumusetea acestuia.

Mai mult decat atat, studiile au demonstrat ca band numai 500 de mililitri de apa crestem rata metabolica cu 30%, iar aecasta accelerare tine pana a o ora. Asadar, beti apa pe tot parcursul zilei si va veti bucura de beneficiile unui metabolism accelerat.

Ai un somn haotic

Stiu, dupa ce ai stat 8 – 9 ore la birou, ai dat fuga la antrenament, ai mai facut si niste cumparaturi, nu-ti mai ramane cine stie ce timp din seara ta. Asa ca, de multe ori, preferi sa tai din orele de somn pentru un episod in plus sau pentru orice alt motiv personal.

Insa, acest obicei duce la un program de somn haotic. Iar lipsa unui somn regulat, stim prea bine, duce la diverse probleme mai mari si mai mici. Una dintre situatiile cu care ne confruntam atunci cand nu dormim suficient sunt dezechilibrele hormonale si metabolice.

Daca va gasiti obiceiurile pe aceasta lista de 5, sper sa lucrati la a renunta la ele 🙂 Va doresc o saptamana frumoasa! Numai bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *