5 mituri despre fitness. Afla adevarul!

Fiind un subiect atat de discutat, fitnessul are de-a face si cu o gramada de mituri care s-au lansat de-a lungul timpului. Exercitii super eficiente, diete minune, care iti asigura rezultate fara efort s.a.m.d. Iar miturile sunt facute ca sa fie demontate. Si pentru ca de curand am citit un articol pe aceasta tema, pe site-ul celor de la Elle Romania, m-am gandit c-ar fi un subiect interesant pe care sa vi-l aduc si voua in vedere. Asadar, haideti sa descoperim 5 mituri despre fitness si adevarurile din spatele lor.

 

Mituri din fitness. Adevar sau fictiune?

  1. Mersul de doua ori la sala pe saptamana este tot ce ai nevoie pentru a avea un corp de invidiat

Evident este vorba despre un mit! Sa mergi de doua ori la antrenament pe saptamana si nimic altceva in plus nu iti poate asigura nicicum o silueta demna de invidiat. Adevarul este ca vei obtine rezultatele dorite mergand de 3 – 5 ori la antrenamente pe saptamana si, evident, sa urmezi un regim alimentar echilibrat, fara excese.

2. Dimineata este momentul perfect pentru a face antrenament. Asa vei obtine rezultatele dorite in mod eficient

Este un mit! Doar pentru ca alegi sa faci antrenament dimineata nu inseamna ca vei obtine rezultate mai bune decat  in cazul in care ai timp de antrenamente numai seara ori in mijlocul zilei. Momentul zilei nu are nimic de-a face cu eficienta antrenamentelor tale. Ceea ce promite eficienta este un antrenament cu o anumita constanta. Asta inseamna ca antrenamentele dau randamentul cel mai rapid atunci cand sunt facute regula, preferabil chiar zilnic. Ca alegi sa faci antrenamentele dimineata, seara, la pranz sau in miez de noapte e irelevant! Doar fa-le!

3. Facand sport slabesti cel mai usor

Niciodata nu am inteles „extremistii”. Cei care fie spun ca numai prin dieta poti sa slabesti, fie ca poti sa slabesti si numai facand sport. Povesti! Daca iti doresti sa slabesti, trebuie, mai intai sa incepi cu schimbarea regimului alimentar. Sa alegi un program de alimentatie sanatos, bazat pe o schema nutritionala echilibrata, care sa nu determine carente sau excese in organism. Apoi, sa alegi un program de antrenament sustinut, constant. Numai prin combinarea celor doua- regim alimentar si activitate fizica- te vei bucura de o silueta de inividiat si un organism sanatos.

4. Exercitiile cu greutati sunt exclusiv pentru barbati

Dar de unde! Nici vorba! Exercitiile cu greutati ajuta in dezvoltarea si tonifierea muschilor. N-au de-a face cu genul celui care le executa. Fie ca esti femeie, ori barbat cu siguranta iti doresti sa ai o musculatura ok, nu carnita flasca. Dincolo de asta, femeile produc mult mai putin testosteron decat barbatii, evident! In niciun caz muschii vostri nu se dezvolta la fel de rapid si in aceeasi maniera cu ai barbatilor. Exercitiile cu greutati, executate corect si intr-o masura recomandata, nu va vor transforma in culturiste, ci va vor sculpta muschii intr-un mod frumos.

5. Daca faci abdomene obtii garantat „patratele”

Alt mit! Nu, ceea ce fac abdomenele este sa-ti antreneze muschii abdomenului. Desigur, le defineste forma, insa in niciun caz nu te ajuta sa faci „patratele”, daca asta urmaresti. Pentru a ajunge la „patratele” trebuie sa apelezi la o suita de exercitii, care sa-ti antreneze mai multe grupe musculare, nu doar la abdomene.

 

Acestea sunt numai 5 dintre miturile legate de fitness care circula. Lista lor, desigur, este mult mai lunga. Inainte de a va increde in orice auziti, va recomand sa faceti un scurt research, sa intrebati antrenorul personal sau sa-mi lasati intrebarile voastre in sectiunea de comentarii. O saptamana super va doresc, numai bine! 🙂 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *