5 alimente bogate in iod, pentru o tiroida sanatoasa

In articolul de data trecuta am vorbit putin despre tiroida si probleme pe care ni le creeaza aceasta, atunci cand nu functioneaza in parametri optimi. La final, va promiteam ca astazi descoperim cateva alimente care sunt bogate in iod si ne ajuta sa ne mentinem tiroida sanatoasa.

Iodul este un oligo mineral esential, care este vital bunei functionari a tiroidei. Avand grija sa avem un regim alimentar bogat in iod, avem grija ca tiroida sa functioneze asa cum trebuie si sa gestioneze metabolismul, cresterea, dezvoltarea si detoxifierea.

In urma studiilor medicale de specialitate, s-a concluzionat ca daca ne confruntam cu carente serioase de iod, atunci tiroida creste in volum, iar noi ne confruntam cu oboseala, stari de letargie, un sistem imunitar fragil, metabolism lent, cresterea in greutate, anxietate si chiar si depresie.

Din fericire avem la indemana alimente bogate in iod, pe care le putem include cu usurinta in regimul nostru alimentar.

Doza zilnica recomandata de iod este de 150 micrograme pentru persoanele cu varsta de peste 14 ani. In cazul femeilor insarcinate sau care alapteaza, doza zilnica recomandata este de 290/ mcg.

Sa vedem asadar, care sunt 5 dintre alimentele bogate in iod.

Pastreaza-ti tiroida sanatoasa cu aceste 5 alimente

Fasolea neagra

Sunt mai multe tipuri de fasole care prezinta un continut bogat in iod. Fasolea neagra, insa, are procentajul cel mai ridicat. Numai o jumatate de cana de fasole neagra ne asigura 32/mcg de iod. Dincolo de asta, fasolea neagra este bogata si in fibre, de care stim ca avem mare nevoie cand urmarim sa ducem un stil de viata sanatos si echilibrat.

Codul

Cui ii place pestele, cu siguranta se va bucura sa afle ca avem si un peste bogat in iod. Codul! Este un peste cu carne alba, cu putine grasimi si la fel de putine de calorii. Este, insa, o sursa bogata de minerale si substante nutritive, incluzand si iodul.

Cantitatea de iod promisa de un peste cod poate sa difere in functie de mediul in care a crescut pestele- in ferma sau in salbaticie.

Lactatele

Produsele lactate sunt una dintre sursele majore de iod, care ne este mai mult decat la indemana. Continutul de iod din furajele pentru bovine determina si continutul de iod din lactatele pe care le consumam noi.

Iaurtul este, de exemplu, una dintre cele mai recomandate surse de iod. Numai o jumatate de cana de iaurt asigura in jur de jumatate din doza zilnica recomandata de iod unui adult.

La fel si branza cottage! Este o alta sursa bogata de iod de natura lactata. O ceasca de branza de vaci asigura 65 mcg de iod, in vreme ce 30 de grame de branza cheddar asigura aproximativ 12 mcg de iod.

Carnea de pui

Poate una dintre cele mai consumate alimente din categoria „carne”, fiind accesibila si ca pret, dar si ca disponibilitate. Din fericire, carnea de pui este si o sursa bogata de iod. 100 de grame de carne de pui ne ofera 7 mcg din doza zilnica recomandata de iod.

Algele marine

Marea este una dintre sursele principale de iod. Nu-i de mirare, asadar, ca alegele marine contin o cantitate mare de iod.

Algele marine bogate in iod sunt de mai multe tipuri- Kelp, arame, hijiki, kombu, wakame. Algele Kelp, contin, de exemplu, de patru ori mai mult iod de cat aportul zilnic recomandat. Numai o lingura de arame contine 730 micrograme de iod.

Algele marine sunt ideale in prepararea salatelor, supelor, diverselor gustari si sushi.

Nu recomand, insa, excesul in consumarea algelor marine. Dupa cum vedeti, continutul de iod din ele este foarte ridicat si cum spuneam in articolul precedent, problemele tiroidiene nu sunt cauzate decat de carentele de iod, ci si de excesele de iod!

Smoothie bogat in iod- reteta

Va promiteam ca va voi spune si o reteta simpla de smoothie bogat in iod.

Sa va spun de ce ingrediente avem nevoie:

  • O mana de frunze de spanac sau baby spanac
  • un mar verde
  • jumatate de avocado
  • lapte de cocos
  • alge marine- jumatate de cana

Toate ingredientele se dau la blender si smoothie-ul obtinut se bea proaspat, de preferat dimineata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *